ענישה מקלה: עבודות שירות לבעל מכה

ביהמ"ש המחוזי בת"א התחשב בעונשו של אזרח רוסיה שהורשע בתקיפת בת זוגו במספר הזדמנויות. בין היתר הוא בעט בבטנה וגרם לה לחבלות
גילי סיוון-כהן |
אלימות במשפחה גבר אישה מכה תוקף תקיפה
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, מרדכי לוי, החליט להתחשב בנאשם, אזרח רוסיה, בן 53, אשר היכה ותקף את בת זוגו במספר הזדמנויות וגזר עליו 3 חודשי עבודות שירות. בין השאר הוא הורשע בתקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות ותקיפה בנסיבות מחמירות.

עוד בנושא:

ניפץ צנצנת

על פי כתב האישום, במטבח שבדירה שבה התגוררו הנאשם והמתלוננת – שהיתה בת זוגו של הנאשם – יחד עם שני ילדיהם, התגלע ויכוח בין הנאשם למתלוננת, שבמהלכו תקף הנאשם את המתלוננת שלא כדין על ידי כך שאחז בצנצנת מזכוכית שהכילה רוטב, זרק את תוכנה על פניה, ולאחר מכן ניפץ את הצנצנת כחודש לאחר מכן התגלע בין המתלוננת ובין הנאשם ריב שבמסגרתו תקף הנאשם את המתלוננת על ידי כך שהפיל אותה לרצפה ובעט בחוזקה בבטנה ובגופהּ מספר פעמים וכתוצאה מכך נגרמו למתלוננת חבלות של ממש על גופהּ וכאבים בבית החזה.

התביעה טענה, בין היתר, כי כאשר מדובר בעבירות של אלימות במשפחה עקרון ההלימה מקבל משנה תוקף, וכי הערכים המוגנים שבהם פגע הנאשם הם הגנה על שלמות גופן, בריאותן וביטחונן של נשים, כמו גם כבודן וחירותן וההגנה על שלוות הנפש שלהן, וזאת לצד הפגיעה בתא המשפחתי. עוד הוסיפה התביעה כי העבירות של אלימות במשפחה, בפרט כלפי בנות זוג, הן בעלות חומרה מיוחדת וכן כי בתי המשפט עמדו על הצורך בענישה מוחשית בגין עבירות אלה.

"מסכת אלימות"

השופט לוי, ציין בגזר הדין, כי הוא שקל לקולה את העובדה שמעשיו של הנאשם אינם מצויים ברף הגבוה של העבירות שבהן הורשע, בעיקר כאשר הנאשם לא נקט אלימות קשה או אכזרית ואין מדובר ב"מסכת של אלימות".

"יש להתחשב גם בקיומה של תקשורת תקינה כיום בין הנאשם למתלוננת. נוסף על כך, הנאשם נעדר עבר פלילי, ושירות המבחן העריך כי קיים סיכון נמוך להישנות העבירות. אין להתעלם גם מהסטטוס המיוחד שבו נמצא הנאשם, שהוא אזרח זר הממתין תקופה לא קצרה לסיום ההליך המשפטי על מנת לשוב לרוסיה כדי לסעוד את אמו הקשישה, במיוחד לאחר פטירת אחיו לאחרונה – וזאת בעיקר לנוכח צו איסור היציאה מהארץ שהוצא נגדו בתיק זה", כתב השופט לוי בגזר הדין.

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מרדכי לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות