בשל שיקולי שיקום – בית משפט הקל בעונשו של גנב סידרתי

תושב ירושלים שהורשע ב-3 תיקים שונים של גניבה, התפרצות והונאה, נידון ל-7 חודשי עבודות שירות בלבד. השופטת: "עונש מאסר עלול לפגוע בהליך השיקום"
מעיין לביא |
פורץ, אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בירושלים, ג'ויה סקפה שפירא, גזרה שבעה חודשי עבודות שרות לנאשם תושב ירושלים, בן 36, שהורשע, בשלושה כתבי אישום של עבירות גניבה, גניבת כרטיס חיוב, הונאה בכרטיס חיוב, הסגת גבול, והפרת הוראה חוקית ופריצות לדירות. השופטת גם הורתה לו לשלם 37 אלף שקלים לנפגעי העבירה.

עוד בפלילים:

שימוש בכרטיסי חיוב

על פי עובדות כתב האישום העיקרי, נכנס הנאשם למשרד בירושלים גנב ארנק ובו כסף מזומן, כרטיס חיוב ועוד וזמן קצר לאחר מכן השתמש הנאשם בכרטיס החיוב ורכש ארבעה טופסי הימורים בארבעה דוכנים שונים בסכום כולל של 3,230 שקלים.

הנאשם צירף עוד שני תיקים – הראשון התפרצות למשרד עורך דין ולאחר ששוחח עם עורך דין בדבר אפשרות קבלת ייעוץ בתחום התעבורתי, המתין שם שיעזבו את המשרד וגנב ממנו מעטפות וקופסא ובה כדורים רפואיים שונים.

15 אלף שקל מבית המלון

על פי כתב אישום נוסף שצורף הוא התפרץ וגנב מחדר בבית מלון בירושלים כסף מזומן בסך 15 אלף שקלים, כרטיס אשראי, שני כרטיסי אשראי מוטענים אחד ב- 2,000 אירו והשני ב- 2,500 דולר, ותעודת זהות.

למרות שני עונשי מאסר על תנאי שהיו ברי הפעלה משיקולי שיקום, התביעה ביקשה לקבוע מתחם עונש אחד ביחס לכלל התיקים, תשעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות ואשר יכללו בתוכם את הפעלת עונש המאסר המותנה שתלוי ועומד לחובתו.

השופטת סקפה שפירא, ציינה בגזר הדין כי כל העבירות שביצע הנאשם בתיק העיקרי הן עבירות שתוכננו מראש, ואף אם לא בוצעו בתחכום מיוחד, פגיעתן אינה קלה.

נעצר במהלך ביצוע עסקה

"הנאשם", נכתב בגזר הדין, "גנב כסף מזומן בסכום שאינו זניח, וגם היקף העסקאות שביצע באמצעות כרטיס האשראי הוא משמעותי. למרבה המזל הנאשם נעצר במהלך ביצוע העסקה האחרונה, ואף אם בעלת הכרטיס לא נשאה בעצמה בעלות הפעולות שבוצעו באמצעות הכרטיס הגנוב, בסופו של יום עלויות הביטוח ואבטחתם של כרטיסי חיוב מגולגלות על כלל הציבור בדרך של עליית מחירי האשראי".

השופטת הוסיפה כי תפעיל את עונשי המאסר על תנאי בחופף לעונש: "בשל שיקולי השיקום, יש להפעיל את המאסר המותנה בדרך של עבודות שירות. אני ערה לכך שעבודה קבועה לפרנסת המשפחה היא עוגן מרכזי בהליך השיקום של הנאשם וכי עונש מאסר בעבודות שירות עלול לפגוע, למשך תקופת ריצוי העונש, ביכולתו של הנאשם לעבוד ולפרנס את משפחתו".

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ג'ויה סקפה שפירא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות