האיש שהחליט לגור במגרש כדורגל

מפקחים של רשות מקרקעי ישראל פינו מסיג גבול שהקים מתחם מגורים במגרש הכדורגל ביבנאל. המדינה צפויה לדרוש תשלום רטרואקטיבי על השימוש בקרקע
נעמה כהן |
מגרש כדורגל. צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90

תשתיות וציוד שהוקמו והוצבו על הקרקע הציבורית, במבנה המלתחות במגרש הכדורגל ביבנאל שבגליל התחתון, נהרסו ופונו אתמול (יום ב') על ידי מפקחי רשות מקרקעי ישראל בליווי שוטרים מתחנת טבריה ובתיאום עם המועצה המקומית, זאת בעקבות פסק דין כנגד מסיג גבול, תושב יבנאל, אשר פונה בעבר מהמקום וחזר ופלש לקרקע. המדינה צפויה לתבוע מהפולש תשלום רטרואקטיבי על השימוש בקרקע הציבורית.

עוד בנדל"ן:

הפר פסק דין

הקרקע עצמה מיועדת להקמת מגרש כדורגל לתושבי יבניאל, והפולש הפר פסק הדין, לאחר שבעבר כבר פונה מהמקום, חזר לשם ואף הקים במבנה המלתחות מתחם מגורים בגודל כ-40 מ"ר הכולל: מטבח, חדר שינה, מקלחון וציוד, והחל להתגורר במקום בניגוד לחוק.

למרות אזהרות המפקחים, המשיך להתגורר במקום גם לאחר שפינה את רוב הציוד, אולם לא פינה את הפלישה במלואה. עקב כך הגיעו המפקחים , בליווי משטרתי למקום, ובאמצעות ציוד מכני והנדסי פינו את הציוד שנותר מהמקום, מתוקף צו לפינויו מהקרקע.
המפקחים פינו את יתרת הציוד במתחם, השיבו את הקרקע לקדמותה , והציבו שילוט במקום המתריע מפני פלישות. החזקה בקרקע הועברה למועצה המקומית לטובת הקמת מגרש כדורגל לספורט ופנאי עבור תושבי יבנאל.

תשלום עבור השימוש

ברשות מקרקעי ישראל הדגישו כי מדובר בפולש שהשתלט בעבר על קרקע ציבורית עליה שכן מגרש כדורגל ומבנה מלתחות, פונה מתוקף פסק דין לפינויו, חזר והחל להתגורר במקום. למרות שהובהר לו מספר פעמים כי עליו להתפנות הוא נמנע מלעשות זאת.

עקב מעשיו הפולש פונה מהמקום ויהיה חשוף לתביעות כספיות, הן על עלויות הפינוי והן על תשלום רטרואקטיבי של דמי השימוש בקרקע הציבורית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות