עוקץ הקשישים – שלב האישום

אליהו ארוש, שנעצר בשבוע שעבר בחשד שהמתין לקשישים ליד מכשירי כספומט וגנב מהם כספים, הועמד לדין בביהמ"ש השלום בפ"ת על עבירות של קבלת דבר במרמה
גילי סיוון-כהן |
כספומט (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה), צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בפתח תקווה, הוגש כתב אישום, נגד אליהו ארוש בגין ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ריבוי עבירות גניבת כרטיס חיוב והונאה בכרטיס חיוב, זאת לאחר שגנב כ-201 אלף שקלים מקשישים שהגיעו לסניפי בנקים לבצע פעולות באמצעות מכשירי כספומט.

עוד בפלילים:

ניצל את תמימותם של הקשישים

על פי כתב האישום, מאז מאי 2019 ועד למעצרו לפני מספר שבועות, בחמישים הזדמנויות שונות נהג ארוש להגיע לסניפים שונים של בנקים בערים שונות באזור מרכז הארץ, במטרה לגנוב את כספם של קשישים שהגיעו לבצע פעולות באמצעות מכשיר "כספומט", תוך שהוא מנצל את תמימותם של הקשישים.

בכל אחת מההזדמנויות, נטען בכתב האישום, החזיק הנאשם בידו מעטפות והמתין שהקשישים ייגשו לכספומט, אז ניגש אליהם נצמד אליהם בכוח וביקש לסייע להם תוך שהוא מסתיר את מסך הכספומט. במרבית המקרים, במקביל ביצע פעולה של משיכת כסף מהכספומט מבלי שהקשישים ישימו לב לכך, מיד לאחר נטילת הכסף, אמר הנאשם לקשישים כי הכספומט אינו תקין ולכן פעולת משיכת הכסף לא בוצעה.

"הכרטיס נבלע"

בחלק מהמקרים, לאחר שהנאשם הסתיר לקשישים את מסך הפעולות באמצעות המעטפות, נטל את כרטיס האשראי שלהם מבלי שישימו לב לכך, הלך לכספומט סמוך ומשך ממנו כסף. לאחר מכן, השיב הנאשם את הכרטיס לקשישים באצטלה לפיה סייע להם להוציא אותו מהכספומט ש"בלע" אותו בעת ביצוע הפעולה הקודמת.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינו בפרקליטות: "נגד המשיב קמה עילת מעצר, שכן קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את בטחונו של אדם, או את בטחון הציבור. זאת, לאור העובדה שהמשיב פעל במשך תקופה ארוכה של שנתיים, בשיטתיות ב-50 הזדמנויות שונות, נגד אוכלוסיית קשישים מוחלשת המהווה כלשונו "טרף קל", תוך ניצול של תמימותם של חלקם שסברו שהמשיב מבקש לסייע בידם לבצע פעולות בכספומט, ותוך שהוא כופה עצמו עליהם ומנצל את פערי הכוחות המובנים בינו לבינם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות