מתפרע ערבי נורה למוות בלוד; בצפון ובדרום יידויי אבנים

במקביל למאות הטילים שנורו במהלך הלילה מעזה, נרשמו בכל רחבי הארץ הפרות סדר בישובים ערבים ומעורבים. שיא האלימות בלוד, שם נורה למוות תושב העיר, ערבי 34 ונפצעו שניים נוספים מירי של התושבים היהודים
דניאל בן חמו |
התפרעויות ברמלה, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

אם לא מספיק מאות הטילים שנורו בעזה במהלך הלילה (יום ב'), בכל רחבי הארץ מצפון עד דרום אירעו התפרעויות של ערבים ששיאם בלוד, כאשר יהודים ירו והרגו ערבי בן 34 ופצעו שני צעירים נוספים, שהתפרעו ברחובות והציתו כלי רכב, זאת בזמן שהמשטרה נמנעה מלהיכנס לעיר.

התפרעויות בלוד

במשך כל הלילה התפרעו הערבים בלוד, כאשר הציתו את מבנה המכינה הצבאית בעיר ובמקביל הוצת עץ בצמוד לנקודת המשטרה בשכונה. אבל השיא היה ברצח של מוסא חסון, בן 34 שנפצע באורח אנוש מירי ברחוב הציפורן שבשכונת הפרחים בלוד ופונה לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותו. צעיר נוסף כבן 20 נפצע מהירי באורח בינוני ופונה לבית החולים שיבא שבתל השומר.

התפרעויות במעבר קלנדיה, הלילה. צילום: פלאש 90

הכל החל כאשר קבוצת צעירים הפרו את הסדר, יידו אבנים וניסו להצית פחים, בשלב מסוים ככל הנראה כאשר המשטרה לא היתה באזור והתושבים היהודים הסתגרו בבתים, החלו יריות לעבר אותם מתפרעים כאשר ארבעה מהם נפצעו מהירי וחסון נפצע באורח אנוש והועבר לבית החולים אסף הרופא.

זעם בבית החולים

גם בבית החולים המשיכו ההתפרעויות, כאשר בעקבות מותו של חסון הגיעו מאות מתפרעים לרחבת המיון של בית החולים והחלו להשליך אבנים, השחיתו ציוד, קיללו ואיימו על הצוותים הרפואיים שנאלצו להסתתר מחשש לחייהם וכן איומים על הצוות הערבי בחדר המיון. הצוותים הרפואיים פינו חלק מהמטופלים לאזורים מוגנים והסתגרו בשל ההתפרעויות מחשש לחייהם, עד שהמשטרה הגיעה למקום ופינתה את המתפרעים ברימוני הלם.

גם בדרום התפרעו כאשר צעירים בדואים השליכו אבנים לעבר אוטובוס וכלי רכב בכבישים 6, 25 ו-80. צעירים בדואים, גם ניסו לפגוע בתחנות משטרה באזור, הציתו כלי רכב ויידו אבנים ביישוב שגב שלום התעמתו מתפרעים עם השוטרים ו-15 מהמתפרעים נעצרו. ברהט ובתל שבע ניסו עשרות מתפרעים לפגוע בתחנות המשטרה שם נעצרו כ-10 חשודים ביידוי אבנים. במקביל, בצומת שוקת. כמה פורעים עצרו נהגת, הוציאו אותה מרכבה והציתו אותו. נהג משאית שחלף במקום חילץ את האישה. שוטרים שהגיעו למקום פינו את הנהגת לתחנת משטרה סמוכה.

חברון, אתמול. צילום: פלאש 90

בצפון הארץ אירעו התפרעויות של ערבים בעיקר בחיפה ובוואדי ערה, כאשר במושבה הגרמנית, התעמתו עשרות מתפרעים עם השוטרים ויידו לעברם בקבוקים ואבנים, והבעירו צמיגים באמצע רחוב בן גוריון, הרחוב המרכזי במושבה. בכפר כנא תקפו מתפרעים חרדי מנוף הגליל בשנות החמישי לחייו, כאשר הם השליכו אבנים על רכבו ותקפו אותו באלימות רבה.

הפגנות בצפון

תושבים אחרים סייעו לו להימלט מהמקום, הכניסו אותו לביתם ועזרו לו להגיע לבית החולים פוריה בטבריה, שם קיבל טיפול רפואי ונשלח לביתו. בוואדי ערה חסמו המפגינים את כביש 65 לפרקי זמן ממושכים, ובשתי הזדמנויות שונות פגעו בשוטרים וניסו לדרוס אותם. שני שוטרים נפצעו באורח קל. המשטרה עצרה בשני האירועים 31 מתפרעים. באזור ביר אל מכסור, השליכו מתפרעים אבנים לעבר רכב חולף, ונהגו, כבן 25, נפצע באורח קל. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה.

בבית החולים בטבריה טופלו במהלך הלילה 11 פצועים מההפגנות בביר אל מכסור, שפרעם כפר כנא וצומת גזית. בין הפצועים היו שלושה ילדים ושני שוטרים. באופן חריג נערכו הפגנות גם ביישובי הבדואים בגליל התחתון, בהם זרזיר ושיבלי והשוטרים עצרו 46 בני אדם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות