למה תבע השוטר את הנהג שנסע במהירות מופרזת?

לביהמ"ש השלום בת"א הוגשה תביעה של שוטר תנועה ובה הוא דורש פיצוי של 145 אלף שקלים מנהג שנתפס נוהג במהירות של 144 קמ"ש. קראו כאן מדוע
מעיין לביא |
שוטר תנועה בפעילות (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה), צילום ארכיון: דוברות המשטרה

לבית משפט השלום בתל אביב, הגיש שוטר תנועה מכפר סבא, תביעת לשון הרע, בסך 145 אלף שקלים נגד אזרח אשר הגיש לטענתו תלונה שקרית כנגדו למשטרת ישראל בגין הטרדה מינית, כל זאת בשל סירובו של השוטר לבקשת הנתבע שלא לרשום את דוח תנועה לחובתו. בעקבות התלונה נפתחה חקירה במח"ש נגד השוטר שבסופה הוחלט לסגור את הדין נגדו בעילה של חוסר אשמה. "נוכח תפקידו של התובע במשטרה, הרי שפרסום השקרים הרבים אודותיו תוך הצגתו כשוטר לו מיוחס חשד בהטרדה מינית עולים כדי, פגיעה קשה בפרנסתו בכבודו ובשמו הטוב", נכתב בתביעת השוטר.

עוד בלשון הרע:

על פי התביעה, במהלך פעילות אכיפה, נצפה הנתבע על ידי השוטר כאשר הוא רוכב על אופנועו במהירות מופרזת של 144 קמ״ש. הוא עיכב את רוכב האופנוע ולאחר שהסביר לו את מהות העבירה וכן על כוונתו לרשום דו״ח כנגדו, החל הנתבע לעשות כל שניתן על מנת לשבש את עבודתו של השוטר ולחמוק מאחריותו לביצוע העבירה המיוחסת לו. משכשלו ניסיונותיו של הנתבע "לשכנע" את השוטר שלא יירשם דו״ח כנגדו, החל הנתבע לאיים על התובע תוך שהוא עושה שימוש במילים הבאות: "דברי הנהג רשמת!" "על תקיפה מינית רשמת!" "אני עכשיו מתקשר למשטרה ואומר שתקפת אותי מינית".

זומן לדין

כנגד הנתבע נרשם דוח הזמנה לדין ע״י התובע בגין ביצוע העבירה המיוחסת לו ובסמוך לכך התקשר למוקד 100 וציין באזני המוקדנית כי התובע ביצע חיפוש בגופו ובמהלכו אף הטריד אותו מינית. לאחר מכן הגיע הנתבע לתחנת גלילות וציין את התנהלותו של השוטר בזמן שעוכב לצורך רישום הדוח כנגדו.

וכך אמר בתלונתו: "הוא התחיל עם החיפוש בחלק העליון של הגוף אחר כך הוא הגיע לחלק התחתון של הגוף שלי נגע באיבר המין שלי ואז אני מרגיש שהוא תופש את איבר המין ואמר לי יש לך חתיכה חתיכה תפשתי לו את היד והרחקתי לו אותה בכוח. הוא שלף את האקדח הצהוב ואמר לי תיכף אני יורה בך. אני אירה בך".

תיק סגור

לאחר חקירת הנתבע, נפתח כנגד השוטר תיק במחלקה לחקירות שוטרים בגין המיוחס לו. הנתבע זומן לעדות במחלקה לחקירות שוטרים על מנת להיחקר בגין תלונתו ומשום מה לא התעקש להוכיח את תלונתו ואף בחר שלא להגיע לחקירה, לדבריו "הוא לא מעוניין להתלונן כלל, שגם ככה לא נעזור לו ולא יקרה כלום עם התלונה שלו". למרות זאת השוטר זומן לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים במהלכה תיאר התובע את שאירע בפרוטרוט, בדגש על כוונתו של הנתבע להתנכל לו, מאחר וסירב לבקשתו להימנע מרישום דוח התנועה כנגדו.

כעבור זמן מה, נמסרה לתובע הודעה מפרקליטות המדינה המחלקה לחקירות שוטרים לפיה: "עם סיום החקירה ולאחר שבחנו את חומר הראיות, הגענו לכלל מסקנה כי אין מקום להעמידך לדין פלילי בגין החשדות שנבדקו וזאת בשל אין אשמה. לאור האמור, התיק נגדך ייסגר".

פגיעה בשם הטוב

"התנהלות הנתבע", נכתב בתביעה, "מלמדת היטב על כוונתו הברורה לפגוע ככל שניתן בתובע בשל סירובו להימנע מרישום הדוח, הנתבע הפליג בתיאורים שקריים, מכפישים ומבזים אודות הנתבע, תוך שהוא מייחס לו אמרות ומעשים שלא היו ולא נבראו".

עוד נכתב: "נוכח תפקידו של התובע במשטרה, הרי שפרסום השקרים הרבים אודותיו ע״י הנתבע וחשיפתם לעמיהם של מפקדיו וחוקרי מהמחלקה לחקירות שוטרים תוך הצגתו כשוטר לו מיוחס חשד בהטרדה מינית עולים כדי, פגיעה קשה בפרנסתו בכבודו ובשמו הטוב. מעשיו הבזויים של הנתבע מלמדים כי בחר הוא להוציא דיבתו של התובע, לסכן את מעמדו ופרנסתו ואף לפגוע בשמו הטוב אך ורק בשל כך שהוא מילא תפקידו נאמנה. התובע חווה על בשרו תקופה קשה, ארוכה ומייסרת בה היה שרוי בחוסר וודאות באשר לתוצאות ההליך שנפתח כנגדו, שמו הטוב אשר נפגע אנושות בשל הכתם שדבק בו במסגרת עבודתו, שאלת עתידו במשטרת ישראל ופרנסתו".

 

השמיצו אותך ברשתות החברתיות?
החוק קובע כי מגיעים לך עד 150,000 ₪ ללא הוכחת נזק.

[gravityform id="17" title="false" description="false" ajax="true"]

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות