13 סעיפי אישום של תקיפת בת זוג – שנתיים מאסר בלבד

ביהמ"ש השלום ברחובות הקל בעונשו של גבר הנאשם כי במשך תקופה ארוכה נהג באלימות כלפי אשתו, שלימים הפכה לגרושתו, תוך שהוא מפר צווי הרחקה
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום ברחובות, גיא אבנון, גזר שנתיים מאסר בלבד וקנס בסך אלפיים שקלים, על נאשם בעבירות אלימות במשפחה והפרת צווי בית משפט בריבוי אירועים, לאחר שהתנגד להחלטתה של בת זוגו, ובהמשך גרושתו, להיפרד ממנו. כמו כן השופט אבנון הורה לנאשם לפצות את המתלוננת ב-8,000 שקלים.

עוד בנושא:

הנאשם והמתלוננת היו בהליכי גירושין, כאשר המתלוננת התגוררה לסירוגין באותו הבית עימו ובדירתו של אחיה. בשלב מסוים, ניתן צו הגנה בבית המשפט לענייני משפחה האוסר על הנאשם להגיע לבני משפחתה של המתלוננת או לחבריה, לבוא בדברים עם המתלוננת בזמן שהשניים שוהים בצוותא בבית, כשהתקשורת ביניהם תהא באמצעות באי כוח בלבד, ולהימנע ממעקבים אחריה או מהטרדתה.

איים בטלפון

מכתבי האישום שצורפו יחדיו וכללו 13 סעיפי אישום, עלה כי, עת שהו הנאשם והמתלוננת בבית, התעקש הנאשם לשוחח עמה חרף הבהרתה כי צו ההגנה אוסר זאת. אז ברחה הנאשמת לדירת האח. הנאשם הגיע במכוניתו בסמוך לדירת האח ופנה אל המתלוננת בצעקות, שלח לה מסרונים, התקשר אליה פעם ופעמיים, לאחר שניתקה את השיחה ואף איים בטלפון כי ישבור את רגליו של האח.

באחד המקרים, עת שהתה המתלוננת בחצר דירתו של אחיה, הגיע הנאשם למקום, ועל רקע ויכוח עם אחיה איים עליו הנאשם באומרו: "תניח לה, אני אראה לך מה זה, אני אזיין אותך". בהמשך, לאחר שעופר צילם את מכוניתו של הנאשם, יצא הנאשם מהרכב כשמקל קטן בידו, והתקרב לאחיה. המתלוננת נעמדה כחוצץ בין השניים ומנעה מהנאשם מלתקוף את אחיה, ובהמשך לכך עלתה עם אחיה לדירתו.

העמיד את בת הזוג בסיכון בלתי פוסק

השופט אבנון ציין, כי מדובר באירועים הנובעים כולם מאותו המניע – חוסר רצונו של הנאשם להפנים את החלטתה של המתלוננת – רעייתו לשעבר, להיפרד ממנו. כל המעשים בוצעו כלפי המתלוננת וכלפי מי שהיה בסביבתה, וניכרת שיטתיות וחזרתיות.

"רצף העבירות אותן ביצע הנאשם", נכתב בגזר הדין, "לאורך תקופה ממושכת, מבלי שמורא החוק או צווים שיפוטיים חל עליו, עבירות שנמשכו אף לאחר שהוגש נגדו כתב אישום ובקשת מעצר בצדו, ולאחר שהנאשם שוחרר בתנאים מגבילים בגין עבירות אלו ממש – התנהגות זו מלמדת כי עסקינן במי שלא היסס לפעול למימוש מאווייו תוך הטלת פחד מתמשך על המתלוננת, הטרדתה והעמדתה בסיכון בלתי פוסק, כשכל ניסיונותיה להישמר מפניו בסיוע מערכת אכיפת החוק, עלו בתוהו".

השופט אבנון הוסיף: "מכאן, על עונש המאסר שיוטל על הנאשם לא רק להלום את חומרת מעשיו, אלא אף להרתיעו מפני הישנותם. אוסיף בזהירות כי זקפתי אמנם לזכותו של הנאשם את הודייתו ונטילת האחריות, אך דומה שהפנמת חומרת העבירה – ממנו והלאה. ראו דברו האחרון של הנאשם: 'רק רציתי שלום בית והיא סובבה אותי, סובבה אותי, סובבה אותי, ובגלל זה אני פה'. ניכר כי עודנו משליך על המתלוננת למִצער חלק מהאחריות לביצוע העבירות עליהן הוא נותן את הדין".

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות