ביהמ"ש על סוחר סמים: "אין שום 'קלילות' בקנביס שנמכר לנערים"

צעיר בן 23 הורשע בסחר בסמים ונידון ל-17 חודשי מאסר בפועל ולקנס של 5,000 שקלים. ביהמ"ש דחה את גרסתו כי "מדובר בסמים קלים"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 17 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 5,000 שקלים, על צעיר בן 23, שהורשע בסחר בסמים במשך תקופה בה מכר קנביס ל-12 רוכשים שונים. השופט לא קיבל את דברי הסנגור כי מדובר בסמים קלים, במיוחד שהוא נמכר לבני נוער.

עוד בפלילים:

117 עסקאות סמים

על פי כתב האישום, במשך למעלה משנה וחצי, מכר הנאשם סם מסוכן מסוג קנביס ל-12 רוכשים שונים, 3 מתוכם בני נוער וזאת לפחות במסגרת 117 עסקות סמים נפרדות.

השופט מזרחי ציין בגזר הדין, כי הנאשם פעל בתחום הסחר בסמים משך תקופה נכבדה וזוהי התנהגות עבריינית, שלמרות גילו הצעיר, העדר עבר פלילי, התסקיר החיובי, מחייבת להטיל על הנאשם ענישה בדרך של מאסר בפועל ממש, מאחורי סורג ובריח, כדי לתרום למיגור התופעה הנפוצה של הסחר בסמים.

לא "קליל"

"אין זהו חיזיון נדיר", כתב השופט בגזר הדין, "בבית-המשפט זה, שבמסגרתו צעירים נעדרי עבר פלילי נוטים לעסוק בסחר בסמים, ומחילה לנאשם זה, תוביל למחילה ביחס לתופעה החמורה בכללותה והלכה למעשה לכניעה למלחמה בנגע הסמים".

השופט מזרחי הוסיף: "איני מקבל את הטענה שהושמעה על-ידי ב"כ הנאשם, כי "מדובר בסמים קלים, כמויות זעירות", שכן קבלת טענה, שכזו יש בה חלילה, משום הקלת ראש. אין שום "קלילות" בסם מסוג קנביס, במיוחד כאשר הוא נמכר לקטינים, ואין לסכום את מספר הגרמים, אלא שכמות המכירות עושה את האיכות ומצפה את כתב-האישום בחומרה יתירה. התמונה השיקומית הסבירה שאותה הציג הנאשם תובא בחשבון במיקומו של הנאשם בתוך מתחם הענישה".

_________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות