אסיר שהחזיק סכין בכלא נידון ל-10 חודשי מאסר

האסיר, המרצה מאסר בכלא רימונים, הורשע בהחזקת הסכין בפנקס טלפונים שנשא על גופו. השופט: "סכין ש(אינה) מתגלה בכניסה לכלא, דינה לדקור בתוך הכלא"
דניאל בן חמו |
החזיק סכין בכלא -אילוסטרציה
סכין יפני

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר 10 חודשי מאסר על אסיר בכלא רימונים, שהורשע בעבירה של החזיק סכין בכלא. השופט אבנון ציין בגזר הדין: "סכין ש(אינה) מתגלה בכניסה לכלא, דינה לדקור בתוך הכלא".

עוד בפלילים:

החזיק סכין בכלא

על פי כתב האישום, הנאשם החזיק בלהב של סכין יפני שהוסלק בפנקס טלפונים אותו נשא על גופו. התביעה ציינה כי מדובר בנאשם, בן 39, עם עבר פלילי מכביד שלחובתו 14 הרשעות קודמות, מאז היה נער בן 17, ואשר הספיק לרצות עד היום כ- 19 שנים מחייו במאסר ממש מאחורי סורג ובריח.

פוטנציאל לנזק

עוד נטען, כי החזקת סכין, מקבלת משנה חומרה בנסיבות ביצועהּ בין כותלי בית הסוהר, על פוטנציאל הנזק הגבוה, הפרת הסדר הציבורי והמשמעת, והחשש לחייהם ובריאותם של אסירים וסוהרים.

השופט אבנון חזר כי עברו הפלילי של הנאשם מכביד מאד. הוא הורשע במגוון עבירות החל מגיל צעיר, והספיק לְכַלוֹת את מרבית שנותיו הבוגרות במאסר ממש מאחורי סורג ובריח 19 שנים בכלא.

בכלא מגיל 17

"נזכיר", נכתב בגזר הדין, "הנאשם בן 38.5, והחל לרצות עונשי מאסר בגיל 17.5. מכאן – מאז נכנס לראשונה לבית האסורים – נכנס ויצא ושוב נכנס – הספיק לשהות במצטבר כשנתיים באוויר החופשי, ואילו רוב חייו (למעט תקופת ילדותו) התגורר בבית הסוהר – באופן מצער – ביתו העיקרי. בצד זאת, ניכר כי העונשים שהוטלו עליו לא הותירו בו חותם של ממש, לבטח לא כזה שימנע ממנו מלשוב ולבצע עבירות".

השופט אבנון הוסיף: "יידע כל אסיר ועצור – המחזיק סכין בין כותלי בית הסוהר, כלי תקיפה המאפשר לפגוע בַּכְּלוּאים וּבַכַּלָּאים – דינו לעונש מאסר משמעותי, כזה שיהלום את חומרת מעשיו, ותהיה בו משום הרתעה מלשוב ולבצע עבירות".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות