בעל חנות תבע את המתחרה: "מלכלך עלי בפני לקוחות"

תביעת לשון הרע חושפת את הסכסוך העסקי בין שתי חנויות אורתופדיה: ויכוחים, הטרדות חוקרים פרטיים וכעת הליך משפטי: "הוא טען שאני בלוף גדול"
אייל חן |
ריב מתחרים. אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בירושלים, הוגשה תביעת לשון הרע, בסך 200 אלף שקלים, על ידי בעל חנות אורתופדיה, שטוען כי יריב עסקי שלו פועל מזה תקופה ממושכת להעברת לקוחותיו לעסקו שלו, תוך הצגת מצגים מטעים, הפצת לשון הרע, מסירת מידע כוזב ללקוחותיו של התובע, הפרת פרטיותו ופגיעה ברכושו הפרטי של התובע.

עוד בלשון הרע:

על פי התביעה, מדובר בבעלים של רשת חנויות אורתופדיה שפתח סניף באותו מתחם בו פועלת חנותו של הנתבע. לטענתו בטרם פתיחת הסניף, הוא פנה אל הנתבע, הציג עצמו בצורה קולגיאלית וחברית במיוחד כששניהם עוסקים באותו תחום, תוך שהוא ציין בפניו כי אין בכוונתו לקיים תחרות עסקית מול הנתבע, ושלכל אחד שמורה פרנסתו.

"השחיר את שמי"

אולם, לטענת התובע, במשך חודשים ארוכים מפתיחת עסקו, הנתבע מטריד את התובע בדרך של פגיעה ברכושו, כאשר הדברים הגיעו לשיאם בעת שנודע לתובע כי הנתבע מתחזה לתובע ומפיץ אמירות לשון הרע ומוציא דיבתו בפני לקוחות פוטנציאליים בעת שהנתבע מכנה אותו "אדם אלים" ואף מטיל דופי במומחיותו ובמקצועיותו של התובע תוך ציון עובדות שגויות המייחסות לתובע מעשים שליליים, במטרה לגנוב לקוחות מהתובע ולגרום לו נזק ממוני.

התובע שכר חברת חקירות בכדי לבסס חשדותיו ומהדוח של החברה עלה כי הנתבע השחיר את שמו הטוב של התובע בפני החוקר הפרטי וכן ובשני אירועים נוספים ובסך הכל עסקינן בשלושה פרסומי לשון הרע בשלושה אירועים שונים.

מעשים פסולים

בין השאר הנתבע טען בפני החוקר הפרטי, כי העבודה שהתובע מציע הינה "בלוף אחד גדול" וכי החומר שממנו מכין את המדרסים הינו חומר "חומר פשוט" ובשלב מסוים הליכה עם המדרס שהתובע מציע יוביל לקריסה וכי המדרס שהוא מייצר "לא יחזיק מעמד הרבה זמן", ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך שאפילו הנתבע לא יוכל לעזור. וכן הנתבע טען בפני החוקר כי אחת מלקוחותיו של התובע רכשה מדרסים בחנות ובגלל שהיו לה כאבים, זו ביקשה מהנתבע להכין לה מדרסים חדשים.

"לאחר שני אירועים שהובאו לידיעתו, פנה התובע לנתבע במכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים במטרה שיחדל ממעשיו הפסולים, אך גם לאחר שליחת מכתב ההתראה, המשיך הנתבע בהתנהלותו הפסולה כפי שבא לידי ביטוי במסגרת הפרסום השלישי. הנתבע דחה טענת התובע, וטען כי הוא שמוציא דיבתו רעה על הנתבע בפני לקוחות הבאים אליו.

 

השמיצו אותך ברשתות החברתיות?
החוק קובע כי מגיעים לך עד 150,000 ₪ ללא הוכחת נזק.

[gravityform id="17" title="false" description="false" ajax="true"]

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות