בעל חברת רהיטים נידון ל-10 חודשי מאסר על עבירות מס

ביהמ"ש גזר את העונש על אחמד קיס, מנהל חברה למכירת רהיטים יד שנייה, לאחר שהרשיע אותו כי ניכה חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כחצי מיליון שקלים
רונן לוי |
בעל חברת רהיטים מואשם בהעלמת מס
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דנה אמיר, גזרה חודשי מאסר בפועל על אחמד קיס, בעל חברת רהיטים מיד שנייה, בגין ניכוי חשבוניות פיקטיביות שסכום המס הגלום בהן עומד על כחצי מיליון שקלים.

עוד בענייני מסים:

מכתב האישום עלה כי קיס, בעל מניות ומנהל בפועל של חברת "אדם מסחר ויזמות בע"מ" העוסקת במכירת ריהוט יד שנייה, ניכה בפברואר 2017 חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-3.5 מיליון שקלים, שסכום המס הגלום בהן עומד על כ-506 אלף שקלים.

בעל חברת הרהיטים הודה בעבירות

קיס הודה בביצוע העבירות, והורשע במסגרת הסדר טיעון. השופטת אמיר, כאמור, הטילה עליו 10 חודשי מאסר בפועל, 9 חודשי מאסר על תנאי, קנס על סך 20 אלף שקלים והתחייבות בסך 20 אלף שקלים.

השופטת הדגישה כי גם אם הנאשם הוא סוג של "איש קש", בפסיקה נקבע לא אחת שעצם היותו של אדם איש קש אינו מקנה הנחה מפליגה בענישה, בדמות ענישה שאינה כוללת מאסר ממשי מאחורי סורג ובריח, נוכח חומרת העבירות, הנזק הניכר מביצוען והיסוד הנפשי לצד העבירה.

נזק לקופה הציבורית

"מביצוען של העבירות נפגע ערך השוויון והאמון", נכתב בגזר הדין, "ופעמים רבות יש בהן כדי לגרום לנזק ממשי לקופה הציבורית, ובכך לכל אחד ואחת מאזרחיה, ובפרט לציבור הנשען על השירותים הציבוריים. בביצוע העבירות יש אף כדי להביא לשיבוש הפעולה התקינה של מנגנון המסים. המדובר בעבירות שביצוען קל וגילוין קשה, בבסיסן בצע כסף וביסודן מרמה, וקיים פיתוי גדול לבצען".

השופטת אמיר הוסיפה: "באופן ממתן במידת מה יש לתת את הדעת לכך שהעבירות בוצעו על פני חודש אחד בלבד, וכלל החשבוניות נושאות את אותו התאריך ולטענת הסנגור שלא נסתרה התקבלו במועד אחד, כך שאין המדובר בביצוע שיטתי של העבירות. בנוסף, משקל מסוים לקולא יינתן אף לטענת ההגנה לפיה העבירות בוצעו ללא תכנון מוקדם על ידי הנאשם. לא נעלמה ממני גם טענת הסנגור לפיה הנאשם פעל לביצוע העבירות בשיתוף עם גורמים עבריינים וכי הוא חי בחשש ממשי מאחרים".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה אמיר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות