המדינה לא תוכל לבצע כעת הריסה נוספת בהר המנוחות

ביהמ"ש קיבל את בקשת חברת אוויסון, באמצעות עו"ד ניר יסלוביץ, ובעליה שהוועדה המקומית אינה רשאית לבצע הריסה נוספת במקרקעין בהר המנוחות בגבעת שאול
אייל חן |
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט לעניינים מנהליים בירושלים, יעל ענתבי שרון, קיבלה את בקשה חברת אוויסון ובעליה שהועדה המקומית אינה רשאית לבצע הריסה נוספת במקרקעין בהר המנוחות בגבעת שאול. השופטת ענתבי שרון קיבלה את טענת עו"ד ניר יסלוביץ, בא כוחן של חברת אוויסון ובעליה, לפיה אין לוועדה סמכות להרוס בניה חדשה.

הנאשמות הורשעו בביצוע עבודות הטעונות היתר ללא היתר. בכך שיישרו את שטח המקרקעין, הציבו בו 216 קברים מבטון, כאשר מעליהן בנו קונסטרוקציית בטון וכן שני קירות בציפוי אבן, יצקו רצפת בטון ודיפון בשטח של 462 מ״ר וכן סללו כביש גישה מאספלט בשטח של 140 מ"ר. בגזר דין שניתן הורה בית המשפט על צו להריסת הבינוי בו הורשעו הנאשמות. כאשר נקבע כי ככל שצו ההריסה לא יבוצע על ידן. תהיה הועדה המקומית לתכנון ובניה מוסמכת לבצע את הצו בהתראה של 7 ימים ערעורים הדדיים שהגישו הצדדים לבית המשפט המחוזי נדחו.

איתור עורך דין
עו"ד ניר יסלוביץ

הטענות התקבלו

לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובניה הרסה את הבינוי במקרקעין בהתאם לגזר הדין בשתי הריסות שונות, אולם אף על פי כן, נודע כי בכוונתה להרוס את תבניות הקבורה שהוצבו במקרקעין לאחר ביצוען של ההריסות. בבקשה דחופה שהגיש עו"ד יסלוביץ לבית המשפט הוא טען כי תבניות הקבורה המונחות במקרקעין כיום נבנו ב״קבורת שדה" באופן שכלל אינו דורש היתר בנייה. לטענתו, צו ההריסה שניתן בגדרי הליך זה התייחס אך לאותם 216 קברים שהיו בנויים בעת הרלוונטית. כאשר כיום מדובר בעבודות לגביהן לא חל הצו לטענתן. ככל שבכוונת המשיכה לבצע הריסה מחודשת לתבניות קבורה אשר הוצבו במקרקעין לאחר ביצוען של ההריסות, עליה להתכבד ולהגיש בקשה למתן צו הריסה חדש ועל פי עו"ד יסלוביץ, היא אינה יכולה עוד לעשות שימוש בצו שניתן בגדרי הליך זה. אשר בוצע על ידה כעבר בשתי הריסות קודמות. במסגרת הליך מתאים. נטען על ידו יהא על המדינה להוכיח כי קיימת בניה חדשה ובלתי חוקית.

כאמור, השופטת ענתבי שרון, קיבלה את טענת עו"ד יסלוביץ, לאחר שקבע כי המדינה לא מוסמכת לחזור ולבצע הריסה כלפי בניה חדשה מכוח גזר הדין שניתן בגדרי ההליך. "יש לציין כי קיימת מחלוקת מהותית לגבי טיב העבודות שבוצעו כיום (לאחר ביצוע ההריסה בהתאם לצו) והאם אלו דורשות היתר בניה כפי שנפסק כי נדרש ביחס לעבודות שנהרסו, או אם לאו. תמונות המראות באופן לכאורי שוני מסוים. המחלוקת לגבי טיב הבנייה עתה לעומת זו בגינה ניתן הצו בגזר הדין והאם היא פטורה מהיתר אם לאו – חורגת מגדרי הליך זח שעניינו ב״תיק סגור" בו מבוקש עיכוב ביצועו של צו קיים ולשם ליבונה נדרש לבצע בירור מעמיק בהליך מתאים. התוצאה היא אפוא כי אין הועדה המקומית רשאית לעשות שימוש בצו שניתן בגזר הדין כדי לבצע הריסה נוספת במקרקעין בהיבט זה הבקשה מתקבלת סמכות הועדה המקומית לבצע את ההריסה בתיק זח מוצתה בהריסות שבוצעו", כתב השופטת ענתבי שרון בהחלטתה.


עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות