בעקבות רצח עו"ד ארנון: עוה"ד שבתו

עשרות עוה"ד הפסיקו את פעילותם ברחבי הארץ לאות הזדהות עם רצח עו״ד אפרים ארנון ז״ל. ראש הלשכה, עו"ד חימי: "פגיעה בעו"ד – פגיעה בשלטון החוק"
מעיין לביא |
עו"ד חימי במהלך השביתה. צילום: עדי נעמת

עשרות עורכות ועורכי דין הפסיקו היום (יום א') את פעילותם בבתי המשפט ברחבי הארץ לאות הזדהות עם רצח עו״ד אפרים ארנון ז״ל. ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי שהשתתף בשביתה אמר: "כל פגיעה בעורכי הדין היא פגיעה בשלטון החוק ובתפקודה של מערכת המשפט בישראל. העובדה שרבים כל כך עצרו את דיוניהם היום בכדי לקחת חלק פעיל במחאה, מוכיחה פעם נוספת שציבור עורכי בדין יודע להתאחד למטרות נעלות ולהביע קולגיאליות כלפי חבריהם למקצוע בעתות משבר״.

"דם עוה"ד אינו הפקר"

עורכי הדין החזיקו בידם שלטים עם הכיתוב ׳דם עורכי הדין אינו הפקר׳ ו׳פגיעה בנו היא פגיעה בשלטון החוק׳.
לשכת עורכי הדין מתריעה בשנים האחרונות על עלייה ניכרת במקרי האלימות והאיומים, מקרים שלעיתים מסתיימים אף ברצח, כפי שקרה במקרה הטראגי של עו״ד אפרים ארנון ז״ל.

ראש הלשכה, עו״ד אבי חימי, השתתף בהשבתת פעילות עורכי הדין בבתי המשפט, שזכתה להיענות גדולה ואמר כי ״עורכי הדין הם חוליה חיונית ומשמעותית במערכת בתי המשפט״.

השביתה ליד ביהמ"ש בחיפה, צילום: עדי נעמת

לדבריו, ״כל פגיעה בהם היא פגיעה בשלטון החוק ובתפקודה של מערכת המשפט בישראל. העובדה שרבים כל כך עצרו את דיוניהם היום בכדי לקחת חלק פעיל במחאה, מוכיחה פעם נוספת שציבור עורכי בדין יודע להתאחד למטרות נעלות ולהביע קולגיאליות כלפי חבריהם למקצוע בעתות משבר״.

רצח בגלל הליכים משפטיים

כזכור, בשבוע שעבר הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום, נגד דוד אבו עזיז, בן 64, תושב נשר, בגין רצח עו"ד אפרים ארנון ז"ל. כתב האישום מיחס לנאשם ביצוע עבירה של רצח בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, חבלה במזיד ברכב, שיבוש מהלכי משפט ואיומים. בפרקליטות אומרים כי חשוד נוסף במעורבות ברצח, לא אותר וכי זהותו לא ידועה. "הרצח בוצע באכזריות יוצאת דופן, עת המשיב והאחר המתינו למנוח מחוץ לביתו, וכאשר יצא מפתח הבית מלווה באשתו, במהלך הדקירות, המשיב והאחר אף פצעו את אשת המנוח אשר ניסתה להרחיקם ממנו", כתבו נציגי הפרקליטות בבקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

על פי כתב האישום, בלילה שבין ה-23-24 במרץ השנה גמלה בליבו של אבו עזיז ההחלטה להמית את המנוח. זאת, על רקע הליכים משפטיים שניהל המנוח אפרים ארנון, מכוח תפקידו כעורך דין וככונס נכסים מטעם בית המשפט, במסגרתו פעל לסילוק ידו של הנאשם משטחי מקרקעין במתחם תעשיה בנשר.

ב-24 במרץ, בשעות הבוקר המוקדמות, הנאשם והאחר הגיעו ברכב, בו נהג הנאשם, לרחוב המקביל לרחוב בו מתגורר המנוח. הנאשם עצר את הרכב בסמוך למדרגות המובילות לבית המנוח, והשניים ניגשו לרכבו של המנוח, שחנה ממול לבית, וחתכו את אחד מצמיגי רכבו של המנוח, באמצעות הסכינים שנשאו עימם. הנאשם והאחר פתחו את שער הכניסה לבית ונכנסו לחצר, שם הסתתרו, והמתינו ליציאת המנוח מהבית.

על פי המתואר בכתב האישום, בסמוך לשעה 6:30 יצא המנוח מדלת ביתו, בדרכו לעבודה במשרד, כשהוא מלווה באשתו. בשלב זה, כך נטען, בעוד המנוח עומד בפתח הבית, התנפלו הנאשם והאחר על המנוח ודקרו אותו באמצעות הסכינים, המשיכו לדקור אותו גם לאחר שנפל על הארץ.

לאתר משרד עוה"ד אבי חימי

__________________________________________________________

עו”ד אבי חימי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות