"שפיכות דמים בעקבות מלחמת כנופיות"

2 כתבי אישום הוגשו לביהמ"ש בעקבות מקרי רצח שאירעו בחודשים האחרונים ביפו: "היעדר מורא מפני החוק ונכונות ליטול חיי אדם לאור יום ובעיבורה של עיר"
אייל חן |
זירת רצח ביפו, צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו שני כתבי אישום בגין רציחות ביפו. כאשר כתב האישום הראשון כנגד חמשת תושבי יפו מוחמד כחיל, מוחמד דכה מוחמד אבו נאר, מוחמד עיסא, שעבאן אבו נאר בגין עבירת רצח, ניסיון רצח וקשירת קשר לביצוע פשע וכתב האישום השני הוגש כנגד שעבאן אבו נאר, הנאשם החמישי, בגין עבירת רצח וניסיון רצח. "המעשים מצביעים על היעדר מורא מפני החוק ונכונותו ליטול חיי אדם לאור יום ובעיבורה של עיר", כתבו נציגי הפרקליטות בבקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.

עוד בחדשות:

אלימות הדדית

על פי כתב האישום הראשון, במהלך דצמבר 2019 התגלע סכסוך קשה בין כנופיית כחיל- דכה, לבין כנופיית תורכ ודויכאת-ג'ורבאן בעיר יפו, כל זאת על רקע מאבקי כוח ושליטה על עסקי סמים. הסכסוך כלל בין היתר פגיעות אלימות הדדיות בין הכנופיות אשר הסלימו לכדי מעשי רצח.

בעקבות הסלמת הסכסוך, כך מפורט בכתב האישום, כחיל, דכה, ומוחמד אבו נאר קשרו קשר עם עיסא, שהיה חברו הטוב של ראשד דויכאת לרצוח את ראשד. לאחר מספר ניסיונות שלא צלחו, ב 25.9.20, עת עמד המנוח בפקק תנועה ברחובות יפו, שנוצר בשל מחסום משטרתי, נצמד אל רכבו אופנוע ועליו שני מתנקשים, בעודם בנסיעה ירה אחד המתנקשים מספר יריות לעבר המנוח. מיד לאחר מכן עצרו המתנקשים בסמוך לרכבו וירו מטווח אפס מספר יריות נוספות לעבר ראשו ופלג גופו העליון.

נמלטו לפרדס

בעקבות הרצח האמור, אומרים בפרקליטות, שוטרים שהיו במחסום משטרתי, רדפו אחר המתנקשים ואף ירו לעברם, אך המתנקשים הצליחו להימלט מהמקום אל פרדס דכה ביפו.

לאחר הרצח, נפגשו כלל הנאשמים ודנו בדרכים שונות לגרום למותם של חברי כנופיית תורכ, במהלך הפגישה שקלו הנאשמים מספר דרכים חלופיות להוצאה לפועל של הרעיון בין היתר באמצעות טיל RPG או טיל לאו, מטען רב עוצמה המופעל מרחוק ובאמצעות רימונים.

על פי כתב האישום השני, הנאשם שעבאן אבו נאר, שהה בפרדס דכה ביפו ביחד עם חוסן סטל, השניים הבחינו באופנוע אשר עליו רכבו באותה העת איברהים מוחמד המנוח ואדם נוסף. הנאשם וחוסן זיהו בטעות את הרוכבים כבני משפחת תורכ עימם הם מסוכסכים.

"ליטול חיי אדם בעיבורה של עיר"

הנאשם וסטל נכנסו לרכבם והחלו לעקוב אחרי האופנוע. כאשר האופנוע והרכב היו מקבילים זה לזה, הסיט הנאשם את הגה הרכב בצורה חדה ימינה אל עבר האופנוע, התנגש באופנוע וגרם למותו של מחמוד איברהים ולפציעתו של הנוסע השני. מיד לאחר מכן נמלטו הנאשם וחוסן מהמקום, חוסן הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של גרם מוות ברשלנות.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים בעניינו של שעאבן צוין כי: "נגד המשיב קמה עילת מעצר …, לאור מעשיו של המשיב, היעדר מורא מפני החוק ונכונותו ליטול חיי אדם לאור יום ובעיבורה של עיר, קל וחומר לאור עברו הפלילי של המשיב כמפורט להלן".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות