מדוע תקף הבעל את אשתו?

ביהמ"ש השלום בי-ם גזר 9 חודשי מאסר על גבר, תושב העיר, 37, שהיכה את אשתו ואת בנו משום שנשאל "לאן אתה הולך?" הנאשם יפצה את בת הזוג ב-2,500 שקלים
נעמה כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בירושלים, ארנון איתן, גזר 9 חודשי מאסר, על תושב ירושלים, בן 37, בגין תקיפת קטין וגרימת חבלה ע"י אחראי ותקיפה הגורמת חבלה של ממש לבת זוג, זאת לאחר שהיכה את אשתו ובנו כאשר שאלה אותו לאן הוא הולך. השופט איתן גם הורה לנאשם לשלם פיצוי בסך 2,500 שקלים לבת הזוג.

עוד בנושא:

בכתב האישום תואר, כי במועד ביצוע העבירות היו הנאשם והמתלוננת נשואים כ-12 שנים ולהם 2 ילדים. לפני קצת פחות משנה, עת שהו בביתם, שאלה המתלוננת את הנאשם להיכן הוא הולך ובתגובה הכה הנאשם את המתלוננת באגרופים לראשה, בעט ברגליה ומשך בשערותיה. כתוצאה מכך נגרמו למתלוננת חבלות רבות בגב, בידיים, בכתפיים, בזרועות, בירכיים ובמותניים. בנם של בני הזוג ניסה להתערב לטובת אמו באירוע, ובתגובה איים הנאשם בכך שיהרוג אותו ואת המתלוננת, ואף הכה אותו וגרם לו חבלות.

הנאשם תיאר כי סיים 12 שנות לימוד ואז למד מלונאות. הוא עבד שנים רבות, עד למעצרו, כנהג של בעל חברת אירועים ותיאר שביעות רצון מעבודתו, אולם מאז פרץ משבר הקורונה ועקב מעצרו הוא נותר ללא עבודה ונתמך כלכלית בהוריו. עוד תיאר שבת זוגו, אותה הוא אוהב אהבה עזה, פוטרה מעבודתה טרם פרץ נגיף הקורונה והוא הוצא לחל"ת. עם פרוץ המגיפה בני המשפחה עברו לבית חדש והנאשם תיאר שהאירוע בגינו הואשם נבע מ"עין רעה" של שכניהם החדשים.

השופט איתן ציין בגזר הדין כי בפסיקת בית המשפט העליון נקבע כי מעשים אלו נתפסים כבעלי חומרה מיוחדת במערכת האיסורים הפליליים, שכן הציפיה האנושית הטבעית היא שבתוך משפחה ישררו יחסי הרמוניה וכבוד. כאשר יחס זה מופר, הוא נוגד את חוש הצדק האנושי.

"המדובר", כתב השופט בגזר הדין, "בתקיפה ממשית וחמורה. הנאשם היכה באגרופים את המתלוננת- בראשה, בעט ברגליה ומשך בשערה. כתוצאה מכך נגרמו לה חבלות רבות ובהמשך, ובעת שבנו ניסה להפריד, היכה גם אותו, בראשו, אך בכך לא די, הנאשם אף איים על בנו ואמר לו כי יהרוג אותו ואת אמו. לנאשם נגרם נזק משמעותי עקב פתיחת ההליכים נגדו, בהם אובדן עבודתו מזה שנים, אובדן משפחתו וניתוק מהם וממקום מגוריו, אף שאלו, למרבה הצער, נגרמו כולם ממעשיו שלו".

_________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ארנון איתן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות