22 חודשי מאסר לצעיר שהצית את דלת בית אמו

דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בבאר, יובל ליבדרו, גזר 22 חודשי מאסר על תושב באר שבע שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירת הצתה, לאחר שהצית את דלת דירת אמו על רקע סכסוך משפחתי, לטענתו עשה זאת על מנת לגרום למשפחתו לפתוח לו את הדלת, בחשבו כי הם נמצאים בבית ומסרבים לפתוח לו את הדלת, אולם לא היה שם איש.

על פי כתב האישום, בשל עימותים של הנאשם עם בני משפחתו, נסעו אמו ואחיו של הנאשם לבית אחותו. בטרם עזבו את הבית השאירו לנאשם, אשר לא נכח באות העת בבית, תרופות ובגדים מחוץ לדלת הכניסה של הבית. כאשר הוא הגיע לשם לפנות בוקר הוא נקש על הדלת וכאשר לא נענה סבר שבני משפחתו נמצאים בבית ואינם פותחים לו את דלת הכניסה בכוונה.

"תפתחו את הדלת"

על כן, נטען בכתב האישום, החליט להצית את דלת הכניסה על מנת שיריחו את העשן וייפתחו את הדלת. הנאשם הדליק סיגריה, הצית באמצעותה קרטון והצית עם הקרטון את דלת הכניסה לבית. בסמוך לכך עזב הנאשם את המקום, התקשר אל המשטרה, הודיע כי שרף ואיים לפגוע בעצמו. כוחות כיבוי שהוזעקו למקום כיבו את השריפה.

השופט ליבדרו ציין כי החלטת הנאשם להתקשר למשטרה בסמוך למעשה ההצתה הובילה בסופו של יום לצמצום הנזק שנגרם. בשילוב עם נתונים הקשורים במצבו הנפשי מצא בית המשפט הצדקה להתייחסות שונה ומקלה במקצת עם הנאשם, גם ביחס לעונשים קודמים שהוטלו עליו, לרבות בגין ביצוע עבירות דומות.

"מן הצד השני", כתב השופט, "ניתן משקל לעברו הפלילי של הנאשם הכולל 17 הרשעות קודמות לרבות בעבירות אלימות ועבירות הצתה בגינן נדון לתקופת מאסר שונות. כמו כן ניתן משקל לאמור בתסקיר שירות המבחן ולהמלצתו. שירות המבחן התרשם כי מידת הסיכון להתנהגות אלימה בעלת פוטנציאל פגיעה הנשקפת מהנאשם היא משמעותית וכי נוכח עמדת הנאשם לעניין השתלבות בהליכי טיפול אין הוא יכול לבוא בהמלצה טיפולית".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות