היכו עובדי דוכן פלאפל כי "נגמר להם האוכל"

שני תושבי רהט נידונו ל-20 חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשעו בתקיפת העובדים בדוכן בב"ש. כל אחד מהעובדים שנפגעו יקבל פיצוי של 21 אלף שקלים
אייל חן |
פלאפל. צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, רון סולקין, גזר 20 חודשי מאסר, על שני צעירים תושבי רהט, שהורשעו בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות ופציעה בנסיבות מחמירות, זאת לאחר שתקפו עובדים בדוכן פלאפל שנסגר לאחר שאלה לא הכינו להם פלאפל. בית המשפט הורה לכל נאשם לפצות ב-21 אלף שקלים כל אחד משלושת המתלוננים.

עוד בפלילים:

המזון אזל

על פי כתב האישום לפני למעלה משנה הגיעו הנאשמים יחד עם קרוב משפחתם, מרהט לבאר שבע, ישבו בפארק סמוך למרכז אורן, ושתו משקאות אלכוהוליים. בסמוך לשעה 23:00, שלושה נערים אשר עבדו בדוכן פלאפל, ניקו את בית העסק והכינו אותו לסגירה. אחד הנאשמים שהיה שתוי הגיע למקום וביקש לקנות פלאפל ואלה הסבירו לו שהעסק בהליכי סגירה ואין מזון. בחלוף מספר דקות, עזב את המקום.

כעבור רבע שעה, כך פורט בכתב האישום, כאשר סגרו את התריס בחזית בית העסק, הסמוך לדוכן עליו מונח המזון בבית העסק, שב הנאשם לבית העסק, ודרש מנת אוכל. שוב הוסבר לו כי בית העסק סגור וכי המזון אזל, וביקש ממנו לעזוב את המקום. הנאשם החל להתווכח ולהשתולל ובתוך דקות החלה תגרה.

במהלך הקטטה קרא הנאשם לחברו להגיע וצעק לעבר העובדים: "יהוד, אני ארצח את היהודים ואשרוף את החנות". בתגובה לכך, דחף אחד מהם את הנאשם שנפל על הרצפה ולאחר מכן שקם הגיע חברו ובמקום התפתחה קטטה, במהלכה הכו הנאשמים את המתלוננים, שניסו להדוף אותם ולהתגונן מפני המכות ואז חזרו מצוידים בבקבוקי זכוכית, איתם הכו את המתלוננים וגרמו להם לפציעות קשות ונמלטו מהמקום, כשהם מותירים את המתלוננים פצועים.

"בנס לא נקטלו חיי אדם"

השופט סולוקין, ציין בגזר הדין כי יש לזכור, כי אירועים מסוג זה "עלולים להגיע עד כדי גרימת נכויות קשות וכן קטילת חיי אדם". וכי אך "בנס לא הגיעו האירועים לדרגה כזו".

"בית המשפט", נכתב עוד בגזר הדין, "אינו מוצא להבחין בין הנאשמים, אשר פעלו בצוותא, וחלקם בעבירה דומה. גם אם קיים שוני מסוים – בין מעשיו של הנאשם שהסתייע בנשק קר, לנאשם השני הרי אל מולו לנאשם יש רישום קודם מכביד יותר".

השופט ציין כי לזכותם של הנאשמים עומדת העובדה כי נטלו אחריות על מעשיהם והודו באשמה, אם גם לא בהזדמנות הראשונה. עוד לזכותם – נכונותם לפצות את נפגעי העבירה ואף הפקדת סכום ראשוני, המעיד על רצינות בנוגע לכך. "הנאשמים", הוסיף, "אף הביעו נכונות להגדיל סכום הפיצוי, שסוכם במסגרת ההסדר, לאחר שמיעת פרשת העונש. לאור האמור, מוצא בית המשפט למקם עונשם של הנאשמים בשליש הנמוך של מתחם הענישה, אם גם לא ברף התחתון ממש, אך לאור ההודאה באשמה ונטילת האחריות – לא יגיע העונש למלוא עתירתה העונשית של התביעה במסגרת ההסדר".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רון סולקין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות