4.5 שנות מאסר לנהג אוטובוס שגרם למותם של 4 נוסעים

ביהמ"ש לתעבורה הרשיע את נהג אגד אלכסנדר לייבמן בגרימת מוות ברשלנות בתאונה בצומת בדק ליד נתב"ג שהתרחשה לפני כשנה וחצי. רישיונו נשלל ל-18 שנה
מעיין לביא |
אלכסנדר לייבמן בביהמ"ש בשבוע שעבר. צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט לתעבורה, ארז נוריאלי, גזר ביום חמישי האחרון ארבע וחצי שנות מאסר על אלכסנדר לייבמן, נהג אוטובוס שהורשע בגרימת מותם ברשלנות של ארבעה בני אדם בתאונה בצומת בדק ליד נתב"ג לפני כשנה וחצי. השופט נוריאלי שפסל את רישיונו על רכב כבד לצמיתות ועל כל רכב אחר ל-18 שנה, הורה ללייבמן גפ לפצות ב-20 אלף שקלים כל אחד מההרוגים וכן אישה שנפצעה באורח קשה. "התאונה מחרידה והיא הייתה יכולה להימנע", כתב השופט בגזר הדין.

עוד בתעבורה:

איבד שליטה

כזכור, התאונה הקשה התרחשה בכביש 40, כאשר לייבמן, שנהג בקו 947 של אגד שהיה בדרכו מירושלים לחיפה, איבד שליטה, פגע בתחנת הסעה ליד שדה התעופה והידרדר לשולי שטח חקלאי. בתאונה נהרגו ארבעה נוסעים, ההרוגים נלכדו מתחת לקורת בטון שפגעה באוטובוס וחולצו משם ללא רוח חיים. מלבדם, נפצעו בתאונה 14 בני אדם.

התאונה בצומת בדק, דצמבר 2019. צילום: פלאש 90

לייבמן הודה במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב האישום שהוגש נגדו, ולפיו הוא נהג נהיגה רשלנית, לא אכל, לא שתה ולא נח כנדרש לפני נסיעתו, סטה מנתיב נסיעה מבלי שדבר הפריע לנסיעתו או גרם לו לעשות כן, לא בלם בזמן ולא מנע את פגיעת האוטובוס בתחנה ולא נהג כפי שנהג מן המניין היה נוהג באותן הנסיבות.

"תאונה מחרידה"

השופט נוריאלי, גזר על לייבמן עונש מאסר של 4.5 שנות מאסר. הוא ציין בגזר הדין כי מדובר ברשלנות גבוהה במיוחד. "התאונה מחרידה והיא הייתה יכולה להימנע", כתב השופט, "הנהג לא שמר על כללים בסיסיים שהיו אמורים לשמור על ערנותו. הקורה שפגעה באוטובוס מדגישה את רגעי האימה שעברו על הקורבנות".

עוד הוסיף השופט כי סטיית הנאשם מהנתיב היא שגרמה לתאונה. "הכביש היה ריק כמעט לגמרי ואין סיבה לסטייה", כך לפי גזר הדין. "מדובר בנהג מקצועי, אשר חב חובת זהירות מוגברת וזו מידת רשלנות גבוהה במיוחד. לייבמן הביע צער על התאונה והתנצל בפני המשפחות ובית המשפט התחשב בכך. מדובר בתאונה מחרידה וקטלנית שנגרמה באשמתו הישירה של הנאשם", כתב השופט בגזר הדין".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ארז נוריאלי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות