בקרית גבול תובעת נוסע: "קרא לי 'כושית'"

עובדת נתב"ג, בת העדה האתיופית, תובעת פיצוי של 50 אלף שקלים מנוסע שסרב לבקשתה להמתין לתורו ואיים: "את לא תעבדי פה יותר, אבא שלך קוף"
רונן לוי |
בדיקת ביטחון בנתב"ג (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום באשקלון, הגישה בקרית גבול בנתב״ג, בת העדה האתיופית תביעת לשון הרע בסך 50 אלף שקלים, נגד נוסע אשר כינה אותה בין השאר "שחורה" ו"כושית" ו"אבא שלך קוף", זאת לאחר שביקשה ממנו להמתין בתור. "ליבת תפקידו של בית המשפט הוא להיות כשותף בעיצוב החברה הישראלית זאת באמצעות גינוי כל תופעת גזענות באשר היא, ובאי מתן לגיטימציה לעוולות אשר מחוללות ופוגעות בנפש האדם וזאת רק בשל בצע עורו", נכתב בתביעה.

עוד בלשון הרע:

לפני מספר שנים, עבדה התובעת בביקורת הגבולות בטרמינל 3 בנתב״ג. בעודה נותנת שירות לבאים, ראתה לפתע כי הנתבע החל עוקף אישה מבוגרת אשר המתינה לתורה. מתוקף סמכותה פנתה התובעת לנתבע כי ימנע מעקיפת התור וימתין לתורו בסבלנות. הנתבע, אשר לא אהב את דרישת התובעת החל פונה אליה בדברי לשון הרע פוגעניים ומשפילים ובזו הלשון: "את כלום, את לא תעבדי פה יותר", "י׳שחורה" "י'כושית", "ההורים שלך קופים" וזאת מול כלל הנוכחים.

עירב הורים

לאור התנהגותו המשפילה של הנתבע, פנתה אליו התובעת בדרישה כי יתלווה אליה למשרד ביקורת הגבולות. החל מאותו מועד דרישה להתלוות עימה למשרד הממונה, אחראי המשמרת, וזאת לאור התנהגותו כלפיה, המשיך הנתבע להשפיל את התובעת תוך שמפנה כלפיה את האמירות הבאות: "י׳שחורה", "את לא תעבדי פה יותר", "ההורים שלך קופים", "אבא שלך קוף".

לגרסת התובעת, החל הנוסע להשפיל במילים גם את הוריה, מעשה שהיווה עבורה כ"מכה של ממש" וזאת בשל העובדה כי איבדה את אביה בהיותה כבת 8 שנים. התובעת נכנסה עם הנתבע למשרדו של האחראי והעבירה אליו את דרכון התובע, תוך שהיא מסבירה לו את שאירע. אז, כך נטען, נכנס הנתבע לדבריה והחל מאיים על התובעת בנוכחות האחראי, כמכוון ליתן לה אגרוף ובזו הלשון: ״וואי וואי אני עוד שניה עושה טעות, אני עוד שניה עושה טעות". אחראי המשמרת שראה את ההתרחשות, שימש כחוצץ במטרה להגן על התובעת מפני פגיעה של הנתבע.

סובלת מחרדות

בתביעה, ציינה התובעת כי החל מאותו האירוע נכנסה התובעת למצב של חרדות, תוך שהיא חוששת לחייה. כן, ביקשה התובעת העברה מתפקידה הקיים בדלפק שירות לדרכונים ישראלים וזאת בשל תחושת האימה והטראומה שליוותה אותה. נגד הנתבע הוגש כתב אישום בגין העלבת עובד ציבור. לפני כשנתיים קיבלה התובעת הודעה לפיה מומשה דרך חלופית להעמדת הנתבע כחשוד בפלילי זאת באמצעות הסדר מותנה.

"עסקינן", כך כתבה לביהמ"ש, "בתובענה הזועקת לשמיים בשל השפלה פומבית שנעשתה ע״י הנתבע כלפי התובעת, אשר כל חטאה היה לבצע תפקידה הציבורי נאמנה, המדובר באירוע חמור, משפיל ופוגעני הנעשה לעיני כל ללא כל תגרה מוקדמת. ליבת תפקידו של בית המשפט הוא להיות כשותף בעיצוב החברה הישראלית זאת באמצעות גינוי כל תופעת גזענות באשר היא, ובאי מתן לגיטימציה לעוולות אשר מחוללות ופוגעות בנפש האדם וזאת רק בשל בצע עורו".

 

השמיצו אותך ברשתות החברתיות?
החוק קובע כי מגיעים לך עד 150,000 ₪ ללא הוכחת נזק.

[gravityform id="17" title="false" description="false" ajax="true"]

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות