נבחר ציבור? כך תפרסם את יומנך

היחידה לחופש המידע במשרד המשפטים מציגה את הנוהל לפרסום יומנים של נבחרי ועובדי ציבור שעם אישורו יחייב גם את כלל משרדי הממשלה ויחידות הסמך
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

נוהל חדש של היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים – "נוהל פרסום יומנים של נבחרי ציבור ועובדי ציבור" – ינחה את נבחרי הציבור ועובדי הציבור כיצד יש להשיב לבקשות למידע הנוגעות ליומנים של בעלי תפקיד במשרדי הממשלה ויחידות הסמך.

נוהל מחייב

טיוטת הנוהל חדש פורסמה להערות הציבור לאחרונה, ובתום כתיבתו ופרסומו לציבור, הנוהל יחייב את כלל משרדי הממשלה, נבחרי הציבור ויחידות הסמך של הממשלה.

כחלק משגרת העבודה, נשמר מידע רב ביומניהם של בעלי תפקיד במשרדי הממשלה, ובפועל היומן משמש ככלי עזר שנועד להקל על בעל התפקיד ועל העובדים עמו, בקביעת ישיבות ופעילויות נוספות. פעמים רבות היומן כולל פעילויות ציבוריות ואישיות כאחד, ובשנים האחרונות מוגשות בשגרה בקשות לקבלת לוחות זמנים של עובדי רשויות ציבוריות, כאשר לרוב מדובר ביומנים של בכירי הרשות בהם שרים, מנכ"לים ובכירים נוספים.

מחויבות לציבור

על פי היחידה לחופש המידע, מסירת היומן מאפשרת להיחשף לנושאים המקודמים ע"י נבחרי הציבור ועובדי השירות הציבורי ולוודא שהם נוהגים על פי כללי המנהל התקין ובהתאם למחויבותם לציבור. מטרת נוהל זה היא להנחות כיצד יש להשיב לבקשות למידע הנוגעות ליומנים של בעלי תפקיד במשרדי הממשלה ויחידות הסמך.

הנוהל החדש קובע שיש למסור את המידע על היומנים בעותק דיגיטלי ובפורמט פתוח על מנת שניתן יהיה ניתן לעבדו ולהשביחו (בשונה מהמצב כיום בו היומנים מועברים לעתים בקובץ PDF שלא ניתן לערוך בו חיפושים), יומנים של שרים, סגני שרים, מנכ"לים, דרגים הכפופים למנכ"ל ומקביליהם – היומנים ימסרו ככלל והבקשות יענו בחיוב, לגבי מידע שלא נמסר ביומן (מושחר) – חובה לציין את סיבת ההשמטה, שמות משתתפי פגישה שהם עובדי ציבור – לא יושחרו וימסרו לציבור ושמות של נציגי חברות מסחריות או עמותה עמם נפגש בעל התפקיד – ככלל לא יושחרו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות