היכה את אשתו וביקש: "שימי איפור על החבלות"

ביהמ"ש השלום ברמלה גזר 11 חודשי מאסר על גבר שהורשע כי תקף את בת זוגו בגלל ששברה בקבוק ודרש ממנה שלא תספר: "תגידי שנפלת במקלחת"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 11 חודשי מאסר בפועל תקיפה הגורמת חבלה של ממש לבן זוג, זאת לאחר שאשתו שברה בקבוק ובתגובה הוא היכה אותה. האישה אומנם ביקשה מבית המשפט להתחשב בבעלה אולם השופט קבע כי צריך להתייחס לעמדה זאת שלה בזהירות.

בגלל ויכוח

על פי כתב האישום, בחודש אוגוסט האחרון, בעקבות וויכוח בין הנאשם לבין זוגתו, שעה שהם שהו בדירתם של אחרים שברה זוגתו בקבוק זכוכית על הרצפה וקיללה את הנאשם. לאחר מכן, הנאשם תקף אותה ועקב כך, נגרמו לה חבלות בפניה ובכתפה.

בהמשך, כך נטען, שוחח עמה הנאשם ואמר לה "אה.. שימי, שימי איפור, משהו", "תיזהרי חיים שלי לריב יגידו לך ממה זה, מה, מו, מי…תגידי להם…נפלתי במקלחת…", "תגידי להם אני נפלתי, הראש שלי בא… החלקתי הפרצוף שלי פגע במקלחת, נפלתי על הראש ואחר כך נפלתי על הגב".

מחפשים חיסון ל"מחלה"

השופט מזרחי ציין בגזר הדין כי האלימות הזוגית הפכה להיות תופעה נפוצה ביותר, והוא נדרש לגזור את עונשיהם של נאשמים, אשר נקטו באלימות זוגית ברמת חומרה כזו או אחרת. לדברי השופט, תופעה עבריינית רווחת שכזו מחייבת ענישה שתתרום ולו במעט ל"חיסונה" של מחלה חברתית זו.

"אין להקל ראש בכל גילוי של אלימות", כתב השופט בגזר הדין, "ואין להעניק לו שום הצדקה. יחד עם זאת, בסולם החומרה קיים הבדל בין סוגי האלימות והנסיבות שהתקיימו בעת התרחשותם. כך, למשל, אין דינו של מי אשר נוקט במעשי אלימות רבים, לאורך זמן, כשיטה, תוך שימוש בחפץ, לדינו של מי אשר נקט במעשה אלימות בודד, נקודתי, אשר לא נשנה, כפי המעשה העומד בפניי".

תסמונת האישה המוכה

השופט מזרחי הוסיף: "שוב, מבלי להקל ראש, ומבלי שיש לכך אבק של הצדקה, מעשה האלימות הגיע לאחר וויכוח בין הנאשם לבין זוגתו, לאחר שהיא שברה בקבוק זכוכית על הרצפה וקיללה את הנאשם. כמו כן, לא ניתן להתעלם מדבריה של המתלוננת עצמה, במסגרת הטיעונים לעונש, ולפיהם היא מעוניינת לשקם את הקשר הזוגי עם המבקש. אכן, עם התגברות המודעות ל'תסמונת האישה המוכה', בתי המשפט נזהרים לרוב מלהסתמך על בקשות והצהרות של מתלוננות המבקשות להתחשב בבני זוגם האלימים, לעיתים גם בשל החשש שמא הדברים נאמרים בשל לחצים חיצוניים".

על פי גזר הדין, יש "להיזהר לבל נבטל 'אוטומטית' את דברי המתלוננת מתוך גישה פטרנליסטית המבקשת להגן עליה כאילו היא איננה יודעת להחליט אף פעם לגבי עתידה, בהנחה שהיא סובלת תמיד מ"תסמונת האישה המוכה. על כן, אני מביא בחשבון לקולה את עמדתה המתלוננת, בזהירות רבה, במסגרת כלל השיקולים, אך בוודאי לא כשיקול המטה את הכף לזכות הנאשם".

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות