פעיל החזית העממית נידון לשנת מאסר על חברות בארגון טרור

ביהמ"ש דחה את טענתו של הנאשם כי החזית העממית שינתה את פניה ואינה בעלת אופי צבאי: "גם פעילות אזרחית מקימה סכנה לביטחון המדינה"
נעמה כהן |
מאבק אזרחי או צבאי?החזית העממית לשחרור פלסטין. צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בירושלים, ג'ויה סקפה שפירא, גזרה על צעיר בן 25 ממזרח ירושלים, שנה מאסר, בגין עבירות חברות בארגון טרור ובשתי עבירות גיוס חבר לארגון טרור. השופטת ציינה כי שיקום אינו רלבנטי בעניינו של הנאשם מאחר ומדובר בעבירות שמבוצעות מתוך מניע אידיאולוגי.

עוד בחדשות:

אסף כסף

הנאשם התגייס לארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין" ולאחר גיוסו החל לגייס אנשים נוספים לארגון, ולארגן פעילויות כגון חלוקת ממתקים וביקור משפחות אסירים מטעם הארגון. בין השאר הוא פנה לתאומים כבני 16 וחצי, הציע להם להתגייס לארגון והם הסכימו ואף ארגן מפגש עם האחראי עליו בארגון לבין התאומים בכדי שגיוסם יושלם ושם נקבע שהנאשם יפקד עליהם.

השניים גם עברו תדרוך כיצד לנהוג במקרה של חקירות שירות הביטחון הכללי והמשטרה בישראל על מנת להסתיר את השתייכותם לארגון. פרט לכך הנאשם גם חילק מגני הוקרה למשפחות אסירים בשכונת עיסוויה. הוא אסף כסף מפעילים בארגון, רכש חמישה מגיני הוקרה, שעל כל אחד מהם הוטבע שם האסיר והמילים "בהוקרה מחבריו של האסיר".

אזרחי, לא צבאי

הסניגור טען כי ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין מיתן מאד את התנהלותו ולא מבצע עוד פעילות צבאית והדגיש את האופי האזרחי של פעילות הנאשם בארגון ואת גילו הצעיר, הודאתו וקבלת האחריות על המעשים.

השופטת ציינה בגזר הדין, כי "אכן, פעילותו של הנאשם בארגון הטרור שאליו התגייס הייתה פעילות בעלת אופי אזרחי של תמיכה בציבור ובמשפחות אסירים. עם זאת, גם פעילות שאינה בעלת אופי צבאי, אלא בעלת אופי אזרחי בלבד, היא פעילות אסורה כאשר מתבצעת במסגרת ארגון טרור, שכן יש בה כדי לבסס את מעמדו של ארגון הטרור ולהרחיב את בסיס התמיכה בו בקרב האוכלוסייה שבשמה הוא פועל לכאורה".

צביון לגיטימי לארגון טרור""

"פעילות שכזו", הוסיפה השופטת, "הנעשית לרווחת הציבור, יש בה כדי להעניק לארגון צביון לגיטימי, לכאורה, לעודד אחרים להצטרף אל הארגון, להרחיב את בסיס התמיכה בו ולהרחיב את תשתית הפעילים המהווה פוטנציאל לביצוע פעולות חבלניות או תמיכה וסיוע בפעילויות שכאלה. לפיכך, גם פעילות אזרחית במסגרת ארגון טרור מקימה סכנה לביטחון המדינה ולביטחון תושביה".

עוד צוין בגזר הדין כי הצורך בהרתעה אישית נובע גם מתוך עברו הפלילי של הנאשם, הכולל הרשעה קודמת בעבירות יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה. "עם זאת", נכתב, "נתתי דעתי לעובדה כי מדובר בעבירות משנת 2012, שבוצעו כשהנאשם היה קטין כבן 17, ולזמן שחלף מאז. לנוכח האמור לעיל, יש לגזור על הנאשם עונש המצוי בחלקו האמצעי-תחתון של מתחם העונש ההולם".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ג'ויה סקפה שפירא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות