נשלל רישיונו של רו"ח שהורשע בפלילים

ועדת המשמעת של רואי החשבון, שהוקמה בשנת 2019, החליטה לראשונה על שלילת רישיון של חבר בה, לאחר שנמצא רשם בביהמ"ש בקבלת כספים במרמה
דנה לווינסקי |
מס מסים החזרים מע"מ
דוחות מס. אילוסטרציה: evanto

ועדת המשמעת של רואי החשבון הורתה לראשונה על שלילת רישיונו של רואה חשבון, אשר עבר עבירות פליליות ונמצא אשם בבית המשפט. רואה החשבון טיפל בקבלת החזרים ללקוחותיו ממס הכנסה, תמורת עמלה בשיעור הנע בין 18%-30% מסכום החזר המס. בנוסף, עשה פעולות במטרה לקבל כספים במרמה ממס הכנסה עבור חלק מלקוחותיו, תוך ביצוע עבירות נוספות, וזאת באמצעות הגדלת סכום ההחזר שקיבלו הלקוחות ממס הכנסה, שהגדילו את סכום העמלה אותה קיבל כשכר טרחה מהלקוחות. הדברים נעשו ללא ידיעת הלקוחות.

עוד בחדשות:

זיוף מסמכים

על פי גזר הדין, הנאשם נהג לזייף את המסמכים שמסרו לו הלקוחות, בכך ששינה את הסכומים המופיעים בהם, באופן המזכה את הלקוחות בקבלת החזר ממס הכנסה שלא היו זכאים לו, או בקבלת החזר גבוה יותר מזה שהיו זכאים לו, וזאת בכוונה לרמות ולקבל באמצעות המסמכים המזויפים החזרים ממס הכנסה, או החזרים גבוהים יותר, עבור לקוחות אלה. באמצעות המרמה, קיבלו הלקוחות, בתקופה הרלוונטית, החזרים ממס הכנסה בסך שאינו פוחת מ-6.7 מיליון שקלים, סכום המהווה רכוש אסור כהגדרתו בחוק איסור הלבנת הון.

לאחר קבלת סכומי ההחזר, לגביהם סברו הלקוחות כי התקבלו ממס הכנסה באופן חוקי, שילמו הלקוחות לנאשם שכר טרחה בסך 19% מהרכוש האסור שקיבל כל לקוח בתקופה הרלוונטית. במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, עשה הנאשם פעולות בשכר הטרחה, במטרה להסתיר או להסוות את מקורו והפקיד את שכר הטרחה לחשבון הבנק של החברה.

בעקבות תיקון החוק

בעקבות זאת, החליטה וועדת המשמעת על שלילת רישיונו. זוהי הפעם הראשונה בה מחליטה ועדת המשמעת, שהוקמה בעקבות תיקון חוק רואי חשבון בשנת 2019, על שלילת רישיון של רואה חשבון.

זאת ועוד, ועדת המשמעת קבעה בהחלטתה מבחנים לקביעת מתחם הענישה בעבירות מס: "לדעתנו, בכל עבירת מס שמורשע רואה חשבון יש לנקוט לפחות באמצעי משמעת של התליית הרישיון לתקופה קצובה ובמקרים חמורים ביותר אף ביטול הרישיון. המיקום בתוך מתחם זה ייקבע בכל החלטה של ועדת המשמעת בהתאם לחומרת העבירות והנסיבות הספציפיות של המקרה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות