מאמנת כדורסל נגד הקב' היריבה: "הוציאו את דיבתי"

בעקבות משחק כדורסל סוער, הגישה המאמנת תביעה נגד בעלי הקבוצה לאחר שהתברר לה כי שלח מכתב מכפיש נגדה לאיגוד הכדורסל ובין השאר כי "נהגה בבריונות"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה Evanto

לבית משפט השלום בראשון לציון, הוגשה תביעת דיבה בסך 100 אלף שקלים על ידי מאמנת כדורסל נשים, שתבעה שחקניות קבוצת כדורסל והבעלים של הקבוצה ששיחקו מול הקבוצה אותה היא מאמנת והוציאו לטענתה את דיבתה במכתב ששלחו לאיגוד הכדורסל.

עוד בלשון הרע:

מדובר במשחק כדורסל שהתנהל בין קבוצתה של התובעת, אשר אותה היא מאמנת, ובין הנתבעות ששיחקו מול קבוצתה ובעלי הקבוצה במשחק רשמי של איגוד הכדורסל בליגה.

"תהיי בשקט, את עושה לי כאב ראש"

על פי התביעה, המשחק התנהל בצורה טובה, כאשר בעלי הקבוצה שמנגד, הגיע רק במחצית השניה ובמהלך שיח בינה לבין המזכירות שאחראים בד״כ על השעון וכן על לוח התוצאות, לא הייתה התאמה והתובעת העירה למי שהיה במזכירות, והוא הודה כי הוא עושה את שניהם ביחד, ולכן יש לו קצת איחורים בעדכון.

בתגובה, כך נטען, אמר לה בעלי הקבוצה "תהיי בשקט, את עושה לי כאב ראש, בכלל אל תעברי את קו המאמנים". הנתבע המשיך ואמר שהתובעת "מפריעה לו, עושה הרבה רעש ושלא תצעק מעל הראש".

הכל, כך מתואר בתביעה, בצעקות רמות כך שכל הנוכחים במקום שמעו. התובעת שהופתעה מהדברים, הגיבה ואמרה שככל וההתנהלות שלה מפריעה לו, הוא בהחלט יכול ללכת לשבת בצד השני.

דוח שיפוט

שופט המשחק, שהבחין במהומה הרגיע את בעלי הקבוצה ובמהלך הרבע האחרון כאשר חלף זמן רב בו לא עדכנו את התוצאה בלוח התוצאות. התובעת הגיעה אל המזכירות ושאלה אותו אם זו התוצאה? הוא ענה כן. אז התובעת טענה כי יש טעות בתוצאה וביקשה לראות את טופס המשחק, המתעד את כל אירועי המשחק, שכן היא סברה כי הייתה קליעה ל-3 נקודות שלא נרשמה.

בתגובה בעלי הקבוצה שמנגד החל לצעוק עליה "את מפריעה תזוזי מפה" ולמרות שהתברר כי היא צדקה הנתבע לא נרגע והחל לומר לתובעת "את מפחידה את הילד, את צועקת עליו כל הזמן, תפסיקי לצעוק עליו". בשלב מסוים כאשר המאמנת הרגישה מאוימת היא פנתה לשופט וזה הרחיק את בעלי הקבוצה מהספסל לקהל.

מכתב מכפיש לאיגוד

במשחק, פנתה אל התובעת אחת משחקניות הקבוצה אותן תבעה ושאלה אם התובעת "הביאה את השופט מהבית". בדיעבד, התברר לתובעת כי שופט המשחק, בדוח השיפוט שכתב תיאר את הדברים שהיו ובעקבות הדוח, בעלי הקבוצה זומן לוועדת משמעת ושם הוחלט על הרחקה לחודש לפחות.

התובעת כלל לא ידעה על כך ואז התברר לה כי השחקניות של הקבוצה העבירו מכתב מכפיש נגד לאיגוד ובין השאר ציינו בו כי ההתנהגות של בעלי הקבוצה הייתה "צעד קיצוני להתנהגות קיצונית", "המאמנת נהגה בבריונות, תוקפנות וחוסר סופרטיביות", התובעת התנהלה ב״צעקות וקולניות בלתי נסבלת, מחרישת אוזניים", "חוסר שליטת עצמית בהתנהגותה ומשתלטות העוינת במרחב… באופן הפגנתי ומשתלח" וכי התובעת ״צעקה בבריונות על נער בן 15״.

"התנהגות בריונית"

"כמובן שכל הדברים הללו, אינם מופיעים בדוח השיפוט, והשופט כמובן לא סבר שיש משהו בכל אחד מהדברים הכתובים. בשיחה שקיימה התובעת עם אחת מהשחקניות בקבוצה, התברר כי לא ממש התנצל על הדברים, כתב כי "צריך לראות איזה נזק גורמת". והמטרה של המכתב הייתה להראות איך הדברים היו באמת. וכי הוא שם אותה במקום", נכתב בתביעה.

עוד נכתב: "התובעת תטען, כי בהתאם לחוק, חזקה שהנתבעות לא פעלו בתום לב, מאחר שהפרסומים הנוגעים לתובעת לא היו אמת והנתבעות פעלו מעל ומעבר לנדרש על מנת לפגוע בתובעת. התובעת תטען, כי אחריות הנתבעות נובעת, בין היתר, מכך שפרסמו את המכתב, והיו צריכות לצפות, כי פרסום שכזה יפגע וישפיל את התובעת, יבזה אותה ויגרום לה נזקים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות