בגלל שימוש לא חוקי במאגרי מידע – קנס לרמי לוי שיווק השקמה

החברה ובעלי תפקיד בכירים בה הורשעו כי עשו שימוש במאגר הלקוחות שרכשו ממנה טלפונים ניידים והוציאו מידע אישי אודות שיחותיהם ומיקומם בניגוד לחוק
מעיין לביא |
צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90 (למצולמת אין קשר לנאמר בידיעה).

בית המשפט השלום בירושלים גזר את עונשה של חברת רמי לוי שיווק השקמה ובעלי תפקיד בה שהורשעו, על פי הודאתם, בשימוש בלתי חוקי במאגר המידע של לקוחות החברה. המעורבים נידונו למאסר על תנאי ולקנסות בהיקפים של מאות אלפי שקלים. חברת רמי לוי שיווק השקמה תישא בקנס של 600 אלף שקלים.

עוד בכלכלה:

פגיעה בלקוחות

ביהמ"ש גזר על אופיר אטיאס, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ חברות, קנס בסך 750 אלף שקלים ומאסר מותנה.

על חברת רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ הוטל קנס בסך 600 אלף שקלים וכן פיצוי בסך 200 אלף שקלים לנפגעים שאת המידע עליהם שלפו מתוך המאגר.

שלמה אדרת ג'וליאן, קצין ביטחון החברה, נידון לחמישה חודשי עבודות שירות, וקנס בסך 20 אלף שקלים, סיום ההחלטה בעניין גזר דינו יינתן במועד מאוחר יותר.

כתב האישום המתוקן בו הורשעו הנאשמים על פי הודאתם, מתאר את השימוש הבלתי חוקי שעשו במאגר המידע על לקוחות החברה. השימוש כלל שליפות מידע בנוגע לאירועים אישיים, רומנטיים, עסקיים ואחרים שעניינו את המעורבים.

במסגרת הליך גישור, הודו הנאשמים בכתב אישום מתוקן ונגזר דינם.

בניגוד לחוק

על פי כתב האישום שהוגש בפרשה, בשנת 2011 קיבלה חברת רמי לוי רישיון ממשרד התקשורת למתן שירותי טלפון נייד ולצורך כך קיבלה גישה למאגר המידע המתעד נתוני תקשורת של לקוחות החברה ומאפשר להפיק פלטי שיחות וכן לקבל אינדיקציה על מיקומו של בעל הטלפון בעת קיום השיחה.

מאגר מידע זה נועד לשמש את חברות התקשורת למניעת הונאות ולפיכך כל שימוש אחר בו הוא בניגוד לחוק ומהווה עבירה לפי חוק הגנת הפרטיות. בין השנים 2011-2016 בוצעו בחברה מאות חיפושים במאגר המידע, חלקן בוצעו ביחס לעובדי החברה, וזאת לשם צרכים אישיים ועסקיים של הנאשמים. השימוש במידע נעשה בהזדמנויות רבות ובאופן שהפך לדפוס פעולה חוזר לבירור עניינים שונים שאותם ביקשה הנהלת החברה או הנאשמים לברר באמצעות מאגר המידע.

הסדר טיעון

כך למשל, נטען בכתב האישום, בשנת 2013 על רקע פריצה לביתו של הנאשם אטיאס ועל מנת לאתר חשודים בביצוע הפריצה, ערכו שני הנאשמים בדיקות במאגר מידע על מספרי טלפון של אנשים שונים. במקרה אחר, ביצע הנאשם ג'וליאן בדיקה במאגר המידע על מספרו של אדם שהגיש תביעה כנגד החברה. וכן ביצע בדיקות במאגר המידע על מספרם של עיתונאים שפרסמו כתבה שלילית על החברה.

במסגרת הסדר הטיעון הורשעו הנאשמים. אטיאס הורשע בגין עבירות של הפרת חובת סודיות ושימוש במאגר מידע בניגוד לחוק. חברת "רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ" הורשעה בעבירה של שימוש במאגרי מידע בניגוד למטרתו. ג'וליאן הורשע בעבירות רבות של פגיעה בפרטיות וכן בעבירות הפרת חובת סודיות ועבירות של שימוש במאגר מידע בניגוד לחוק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות