המטפלת גנבה כסף ממעסיקתה – ביהמ"ש הסתפק בשל"צ

תושבת הצפון הורשעה כי גנבה אלפי שקלים מאישה שבה טיפלה ובין היתר עשתה שימוש בכרטיס האשראי שלה. ביהמ"ש הקל בעונשה כדי לאפשר את שיקומה
אייל חן |
אילוסטרציה

בית המשפט גזר על תושבת הצפון, שהורשעה בגניבה בידי עובד וכן בעבירה של הונאה בכרטיס חיוב, ב-200 שעות של"צ ובפיקוח שירות המבחן למשך 18 חודשים, לאחר שעבדה כמטפלת וגנבה ביחד עם בעלה ממעסיקתה את כרטיס האשראי והשתמשה בו.

עוד בחדשות:

העבירה את כרטיס האשראי לבעלה

על פי כתב האישום, עבדה הנאשמת כמטפלת במתלוננת וביחד עם בעלה, גנבו השניים, את כרטיס החיוב של המתלוננת, באופן שהנאשמת נטלה את הכרטיס והעבירה אותו לבעלה. בהמשך, משך הבעל באמצעות הכרטיס סך של 6,000 שקלים ממכשיר כספומט והאישה החזירה למתלוננת את הכרטיס.

כעבור חמישה ימים, כך נטען, גנבו השניים בשנית את הכרטיס, בדרך דומה, והנאשם משך ממכשיר הכספומט סך של 6,000 שקלים. סך הכל, נטלו לידיהם הנאשמים סך של 12 אלף שקלים מחשבונה של המתלוננת.

נסיבות מקלות

הסנגור טען כי לא מדובר בעבירות שבוצעו בנסיבות מחמירות וכי הכסף הושב למתלוננת בצירוף פיצוי בסך 2,000 שקלים. נטען כי מדובר בנאשמת שהודתה בהזדמנות הראשונה וכי היא סובלת ממצב בריאותי וכלכלי רעוע ומתמודדת עם טיפול בשלושה ילדים קטנים.

בית המשפט קבע כי מדובר בפגיעה בקניינה של המתלוננת, בטחונה ושלוות רוחה, כמו גם בפגיעה באמון שניתן בנאשמת כעובדת וביחסי עובד-מעביד. נסיבות המקרה מלמדות על חומרה, שכן העבירה בוצעה פעמיים, הסכומים שנגנבו אינם פעוטים והם בוצעו בצוותא, אולם בית המשפט קבע כי הוכחו סיכויי שיקום המצדיקים חריגה ממתחם העונש ויש להקל בעונשה של הנאשמת ולמקמו בגבול התחתון של המתחם, תוך העדפת הפן השיקומי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות