נאשם ברצח עו"ד אפרים ארנון – על רקע הליכים משפטיים

דוד אבו עזיז מנשר נאשם כי רצח את עורך הדין במרץ השנה בגלל שפעל נגדו ככונס נכסים מטעם ביהמ"ש ופעל לסלקו ממתחם תעשייה בעיר. חשוד נוסף טרם אותר. ראש לשכת עוה"ד: "ממצאי הרצח צריכים להדיר שינה מאזרחי ישראל"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום, נגד דוד אבו עזיז, בן 64, תושב נשר, בגין רצח עו"ד אפרים ארנון ז"ל. כתב האישום מיחס לנאשם ביצוע עבירה של רצח בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, חבלה במזיד ברכב, שיבוש מהלכי משפט ואיומים. בפרקליטות אומרים כי חשוד נוסף במעורבות ברצח, לא אותר וכי זהותו לא ידועה. "הרצח בוצע באכזריות יוצאת דופן, עת המשיב והאחר המתינו למנוח מחוץ לביתו, וכאשר יצא מפתח הבית מלווה באשתו, במהלך הדקירות, המשיב והאחר אף פצעו את אשת המנוח אשר ניסתה להרחיקם ממנו", כתבו נציגי הפרקליטות בבקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

עוד בפלילים:

על פי כתב האישום, בלילה שבין ה-23-24 במרץ השנה גמלה בליבו של אבו עזיז ההחלטה להמית את המנוח. זאת, על רקע הליכים משפטיים שניהל המנוח אפרים ארנון, מכוח תפקידו כעורך דין וככונס נכסים מטעם בית המשפט, במסגרתו פעל לסילוק ידו של הנאשם משטחי מקרקעין במתחם תעשיה בנשר. על רקע האמור, קשר הנאשם קשר עם אחר שזהותו אינה ידועה למאשימה לרצוח את המנוח ולשם כך הצטיידו בשתי סכינים.

הסתתרו מחוץ לבית

ב-24 במרץ, בשעות הבוקר המוקדמות, הנאשם והאחר הגיעו ברכב, בו נהג הנאשם, לרחוב המקביל לרחוב בו מתגורר המנוח. הנאשם עצר את הרכב בסמוך למדרגות המובילות לבית המנוח, והשניים ניגשו לרכבו של המנוח, שחנה ממול לבית, וחתכו את אחד מצמיגי רכבו של המנוח, באמצעות הסכינים שנשאו עימם. הנאשם והאחר פתחו את שער הכניסה לבית ונכנסו לחצר, שם הסתתרו, והמתינו ליציאת המנוח מהבית.

על פי המתואר בכתב האישום, בסמוך לשעה 6:30 יצא המנוח מדלת ביתו, בדרכו לעבודה במשרד, כשהוא מלווה באשתו. בשלב זה, כך נטען, בעוד המנוח עומד בפתח הבית, התנפלו הנאשם והאחר על המנוח ודקרו אותו באמצעות הסכינים, המשיכו לדקור אותו גם לאחר שנפל על הארץ.

37 פצעי דקירה

תוך כדי תקיפתו, ניסתה אשתו של המנוח להדוף את הנאשם והאחר, אך ללא הצלחה, ובעודה עושה כן, נפצעה בידיה מהסכינים שהשניים אחזו בידיהם. הנאשם והאחר גרמו למנוח במעשיהם, בצוותא חדא, לכ-37 פצעי דקירה וחתך בחלקי גופו השונים, מתוכם כ-17 פצעי דקירה באזור החזה, הבטן והגוו. מותו של המנוח נגרם מפצע דקירה בלב.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו וציינה כי מדובר ברצח מתוכנן מראש, שנעשה לאחר קשירת קשר עם אדם נוסף שזהותו אינה ידועה. "הרצח בוצע באכזריות יוצאת דופן, עת המשיב והאחר המתינו למנוח מחוץ לביתו, וכאשר יצא מפתח הבית מלווה באשתו, במהלך הדקירות, המשיב והאחר אף פצעו את אשת המנוח אשר ניסתה להרחיקם ממנו", נכתב בבקשה.

מאסר עולם על רצח

זו לא הסתבכותו הראשונה של אבו עזיז עם החוק. בשנת 1980 הוא נדון למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח. מעיון בהכרעת הדין ובגזר הדין עולה כי המשיב באותו מקרה רצח תושב נשר עימו היה מסוכסך, ביחד עם אחר. המשיב דקר את המנוח בדקירות סכין מרובות, כולל דקירה בצווארו, ושותפו ירה במנוח.

עוד תואר בהכרעת הדין כי לאחר המתת המנוח, המשיב ושותפו קברו אותו בתוך בור אותו כרו קודם לכן, בשביל עפר הסמוך לכביש המוביל משכונת דניה לתל חנן. המשיב הורשע לאחר ניהול משפטו ונדון למאסר עולם. בשנת 1993 שוחרר המשיב לאחר שנקצב עונשו על ידי נשיא המדינה. מלבד ההרשעה ברצח, לחובת המשיב 8 הרשעות נוספות.

ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עורך הדין אבי חימי

ראש לשכת עוה"ד: "ממצאי הרצח צריכים להדיר שינה מאזרחי ישראל"

ראש לשכת עורכי הדין, עו״ד אבי חימי, בתגובה על הממצאים החדשים בחקירת רצח עו"ד אפרים ארנון ז"ל: "הממצאים מחקירת מעשה הרצח המתועב של עו״ד אפרים ארנון ז״ל מזעזעים, וצריכים להדיר שינה מאזרחי המדינה. עורכי הדין הם חוליה חיונית ומשמעותית במערכת המשפט ושלטון החוק. פגיעה בציבור עורכי הדין – היא פגיעה בשלטון החוק, ובתפקודה ויציבותה של מערכת המשפט.

"לשכת עורכי הדין התריעה שוב ושוב על ההסלמה בתופעת האיומים וגילויי האלימות כנגד עורכי דין בשל עניינים הקשורים למילוי תפקידם, אך למרבה הצער קריאותינו נפלו על אוזניים ערלות.

"לשכת עורכי הדין מכריזה על השבתה של פעילות עורכות ועורכי הדין בבתי המשפט ביום ראשון הקרוב, בין השעות 11:30–12:00.
מטרת השביתה היא לזעוק בקול רם וברור את זעקתנו – לא עוד! דם עורכי הדין אינו הפקר ובכוונתי לפעול לקידום הצעת חוק להחמרת ענישה בגין מעשי איום וגילויי אלימות כנגד עורכי הדין בשל מילוי תפקידם, וכן להקמת צוות חקירה מיוחד שיטפל באירועים חמורים שכאלה".

לאתר אבי חימי – משרד עורכי הדין

_____________________________________________________________

עו”ד אבי חימי

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות