קרדית אבק הבית תוכר כפגיעה בעבודה

בית הדין לעבודה קבע שיש קשר בין תנאי העסקתה של עובדת בת 67 לבין העובדה כי פיתחה אלרגיה לאבק, זאת לאחר שהביטוח הלאומי דחה את תביעתה וסירב להכיר בפגיעתה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

הרכב בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בראשות השופט דורון יפת, הכיר בעובדת, בת 67, שעבדה בחדר ללא חלונות ועם שטיח מקיר לקיר, בפגיעה בעבודה, בכך שפיתחה אלרגיה לאבק. העובדת הגישה ערעור לבית הדין לאחר שבביטוח הלאומי נדחתה תביעתה לפגיעה בעבודה.

עוד בדיני עבודה:

האישה, שעבדה בחדר ללא חלון עם שטיח מקיר לקיר, שסבלה מזיהום בדרכי הנשימה ושיעול כרוני, הגישה לביטוח הלאומי תביעה לדמי פגיעה בעבודה ונדחתה על ידם. בעקבות כך, הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, הגישו תובענה בשמה בבית הדין לעבודה כנגד ההחלטה.

אלרגיה לקרדית האבק

בית הדין נעתר לבקשת התובעת ומינה מומחה רפואי בתחום הרפואה התעסוקתית ובבדיקות התגלה כי התובעת סובלת מאלרגיה לקרדית אבק הבית.

למרות שבעניינה של העובדת היו גורמי רקע רבים, שהיו עלולים לגרום לשיעול כרוני, בין היתר, עישון בכמות מצטברת של 20 שנה של חפיסה ביום וגורם סיכון גנטי להופעת אסטמה, בית הדין קיבל את חוות דעת המומחית וקבע שיש קשר בין תנאי העסקתה לבין האלרגיה לקרדית אבק הבית ממנה סובלת.

קשר סיבתי

"לאחר שעיינו בחוות הדעת", נכתב בפסק הדין, "כמו גם בתשובות לשאלות הבהרה, התרשמנו כי המומחית הרפואית סבורה כי קיים קשר סיבתי בין תנאי העבודה של התובעת".

"מתיאור העובדות", נכתב עוד, "עולה כי התובעת עבדה בחדר ללא חלון עם שטיח, מעליו PVC ומעל ה-PVC שטיח נוסף. שטיחים מעצם טיבם צוברים אבק ומהווים כר לשגשוג קרדית אבק הבית. בנוסף מתואר בעובדות כי מתחת לחדרה של התובעת מצויה מעבדה לשימור תמונות המוזיאון ובסמוך נגריה, תהליכים יוצרים אבק המגרה דרכי נשימה ועלולים להחמיר תלונות נשימתיות".

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דורון יפת

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות