לבית המשפט הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד שופרסל, זאת בגין הטעיית צרכנים, בטענה ששופרסל מטעה, באופן שיטתי, את לקוחותיה הרוכשים ממנה ירקות ופירות לסבור כי מדובר בירקות ופירות מתוצרת ישראל, הגם שבפועל פעמים רבות מדובר בירקות ופירות המיובאים מחו"ל. "לא מדובר בהטעיה של מה בכך", נכתב בתביעה.
- ייצוגית נגד סלקום: "לא חוסמת אוטומטית גלישה סלולארית בחו"ל"
- "נקטה בשיטות אסורות להגדיל את הביקוש לאלכוג'ל"
על פי הבקשה שופרסל מאפשרת ללקוחותיה להזמין משלוחים של מוצרי מזון, לרבות ירקות ופירות, ומציגה מתחת לכל ירק ופרי את הכתובית "ארץ ייצור: ישראל". כך, גם בפרסומות שמציגה שופרסל בטלוויזיה ובאמצעי המדיה השונים היא מפרסמת מסרים כמו: "שופרסל מצדיעה לחקלאים הישראלים שבזכותם אנחנו יכולים להציע לכם מדי יום תוצרת טרייה ואיכותית שכולה כחול לבן. רק בשופרסל. רק בישראל".
אלא שהמבקש טוען כי בפועל, במקרים רבים, שופרסל מספקת ללקוחותיה ירקות ופירות שאינם מתוצרת ישראל, ובכלל זה ירקות ופירות שיובאו מטורקיה, מירדן ומרצועת עזה. על חלקם מופיעה מדבקה המסגירה את ארץ הייצור, שאינה ישראל, וחלקם ניתנים לזיהוי כירקות ופירות שאינם ישראלים על פי צורתם ומאפייניהם.
בסקר שהוזמן על מנת לבחון את העדפת הצרכן ונכונותו לשלם עבור תוצרת ישראלית, עלה כי למרבית הצרכנים יש העדפה לפירות וירקות מתוצרת ישראל לעומת פירות וירקות מיובאים וגם מוכנים לשלם יותר עבורה, לעיתים אף 15 אחוזים יותר.
עוד נטען בתביעה כי "לא מדובר בהטעיה של מה בכך שכן, ירקות ופירות הגדלים בישראל, נהנים מתנאי גידול טובים, ומפיקוח הדוק. להבדיל, ממחקרים שנערכו על ידי גופים אובייקטיביים, ופורסמו בתקשורת, מצאו כי ירקות הגדלים בטורקיה, ברצועת עזה, בירדן ובמדינות אחרות, מרוססים בחומרי הדברה שאינם חוקיים, מושקים במים מזוהמים, וכיוצא באלה".
"כבן למשפחה העוסקת בחקלאות בישראל מזה עשרות שנים", מציין המבקש, "אני רואה חשיבות רבה ברכישה של ירקות ופירות שגודלו בישראל – הן מתוך אמונה כי התוצרת הישראלית היא באיכות גבוהה יותר מזו המיובאת, והן מתוך רצון לתמוך בכלכלה הישראלית".
שופרסל טרם הגישה כתב הגנה.