השעיה מעבודה ציבורית בעקבות נהיגה בשכרות – מאמר מאת עו"ד רוני ברוש

על פי הקביעה של הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה, עובד אשר ייתפס נוהג בשכרות, מסתכן בענישה – החל מהשעיה ממקום עבודתו ועד פיטורין מלאים.
עו"ד רוני ברוש |
רוני ברוש השעיה
אילוסטרציה envato

מה אפשר לעשות?

למי ניתן לפנות בעת השעיה מעבודה ציבורית בעקבות נהיגה בשכרות? משרד עו"ד רוני ברוש, בעל ותק רב במשפט פלילי בכלל ובעבודה וניסיון במגזר הציבורי בפרט, מלווים עובדי מדינה לכל אורך ההליך ועד לפסק דין חלוט.

האם ניתן לקבל השעיה בעקבות נהיגה בשכרות מחוץ למסגרת העבודה?

גם כאשר עבירת נהיגה בשכרות מתבצעת שלא במסגרת התפקיד, עדיין ישנו הסיכוי שעובד ציבור כמו כבאי, שוטר, עובד מוסד חינוכי וכו', יעמוד בפני השעיה מעבודתו בהליך משמעתי שיכול להגיע אף לפיטורין ולפסק דין. זאת כמובן מלבד האפשרות להשעיית הרישיון המקצועי במקצועות דוגמת עריכת דין, ראיית חשבון, רפואה ועוד.

הקביעה של הממונה על המשמעת מגיעה בעקבות פסק דין בעניינו של כבאי ששתה לשוכרה, שלא בתפקיד, במהלך מסיבה של התחנה. לאחר מכן, קיבלו כבאי התחנה קריאה והכבאי השיכור לא יכול היה להצטרך אליהם ונסע לבדו, כשהוא נוהג בצורה חסרת אחריות ופוגע ברכבים נוספים בדרכו לביתו. הכבאי פוטר מעבודתו וערעור נדחה.

חשוב מאד לזכור כי יש כמובן הבדלים, גם מבחינת ענישה ופסק דין, ברמת השכרות וכיוצא בכך, רמת הסיכון שהנהג השיכור מהווה בכביש.

הגדרות התפקיד של העובד שעומד בפני השעיה על בסיס נהיגה בשכרות צריכה להיגזר מתוך סולם תפקידים של שמירה על חיי אדם

כלומר, אין ממהרים לפטר מזכירה או פקיד שנהגו בשכרות, אפילו בנסיבות המקרה הנוכחי. בכל אופן, מי שניתפס נוהג בשכרות עומד בפני 15–18 חודשי מאסר וכן פסילת רישיונו ל־36–60 חודשים, בהתאם לנסיבות המקרה.

כאשר ניגשים לזירה המשפטית על מנת להגיש ערעור על השעיה מתפקיד בעקבות אישום בדבר שכרות בנהיגה, חשוב לעשות זאת יחד עם ייעוץ משפטי וליווי אישי

ניתן לערער על החלטת מקום העבודה הציבורי אבל מדובר בתהליך שלפעמים לוקח זמן ודורש התנהלות מול גורמים שונים, כמו גם המצאת מסמכים שונים. רק מומחה מנוסה לעריכת דין פלילי שאושר על ידי לשכת עורכי הדין בישראל ובקיא ברזי התהליכים הביורוקרטיים שמאפיינים גופים ציבוריים יכול לסייע לכם להשיג את מבוקשכם ולהוביל לביטול ההשעיה. עו"ד רוני ברוש בעל ניסיון של שנים בעבודה על בקשות וערעורים לביטול השעיה מתפקיד.

לפניה לעו"ד רוני ברוש, פנו לאינדקס עורכי הדין שלנו.

עוד כתבות מאת עו"ד רוני ברוש:

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות