העסיק עובד זר שלא כדין; בית המשפט הסתפק בשל"צ

בעל חנות לחומרי בניין מירושלים הורשע כי העסיק במקום שוהה בלתי חוקי במשך יומיים אך נידון לעונש קל. השופט: "עבירה הפוגעת בריבונות המדינה"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, גזר 100 שעות של"צ (שירות לתועלת הציבור) ו-2,000 שקלים, על בעל חנות, תושב ירושלים, כבן 57, בביצוע עבירה של העסקת תושב זר שלא כדין. אף שביהמ"ש ציין בגזר הדין כי מדובר בעבירה הפוגעת בריבונות המדינה הרי שבמקרה זו מדובר בנאשם נורמטיבי ויצרני שנטל אחריות למעשיו והביע חרטה. "התרשמתי כי הוא מבין את השלכת פעולותיו והצורך לנהל את עסקו באופן חוקי".

התביעה עתרה לעונש מאסר

מעובדות כתב האישום המתוקן עלה, כי במשך יומיים העסיק הנאשם בחנות לחומרי בניין שהוא הבעלים שלה, תושב האזור ללא אישור שהיה כדין. הצדדים הגיעו להסדר דיוני ללא הסכמה עונשית, תוך שהוסכם על שליחת הנאשם לשירות המבחן.

התביעה עתרה להטיל על הנאשם חודש עבודות שירות על פי מתחם שבין חודש ל-6 חודשי מאסר, וכן ענישה נלווית, לאחר שהדגישה את נסיבות ביצוע העבירה והערכים המוגנים שנפגעו, ולאחר שעמדה על האמור בתסקיר. הסניגור מנגד, ביקש לאמץ את המלצת שירות המבחן כי יש מקום להטיל על הנאשם 100 שעות של"ץ ומאסר מותנה מאחר ושם התרשמו, כי הנאשם לקח אחריות מלאה על מעשיו, הביע חרטה וכי העבירה בוצעה בטעות, שלא בידיעתו, וכיום הוא מנהל את עסקו באופן חוקי.

"פגיעה בריבונות"

השופט ריכטר ציין בגזר הדין כי העסקת עובד זר ללא אישור, פוגעת בריבונות המדינה, ביכולתה לקבוע מי יבוא בשעריה, ובביטחון הציבור ובמקרה הזה מידת הפגיעה בערך המוגן נמוכה, אך פוטנציאל הנזק יכול היה להיות רב יותר.

"מדובר בנאשם", כתב השופט בגזר הדין, "שעובד על מנת לכלכל את משפחתו ומתפקד לאורך שנים באופן נורמטיבי ויצרני. הוא נטל אחריות למעשים, הביע חרטה והתרשמתי כי הוא מבין את השלכת פעולותיו והצורך לנהל את עסקו באופן חוקי. לפיכך, יש למקם את הנאשם בחלק התחתון של המתחם ולכן יש מקום לאמץ את המלצת שירות המבחן".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות