עונש מקל לגננת שהורשעה פעמיים בתקיפת פעוטות

שולמית צרפתי, הבעלים והמנהלת של גן ילדים באשקלון, הורשעה בתקיפה אך תרצה עונש קל של 8 חודשי עבודות שירות בלבד בשל מצבה גילה ומצבה הרפואי
דניאל בן חמו |
לא ברור מה העירייה יכלה לעשות. אילוסטרציה shutterstock
גן ילדים. אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט השלום באשקלון, ענת חולתא, גזרה 8 חודשי עבודות שירות על שולמית צרפתי, הבעלים ומנהלת של גן ילדים "לגעת בטבע" באשקלון, אשר הורשעה בעבירה של תקיפת פעוט. 4 חודשים מתוכם היא הפעלת עונש מאסר מותנה שהוטל עליה בתיק דומה לפני מספר שנים.

עוד בנושא:

בהכרעת הדין נקבע, כי צרפתי תקפה את הילד בעת ארוחת הבוקר בגן. היא הרימה והושיבה אותו בחוזקה בכיסא סמוך אליה. הילד החל לבכות וזרק את צלחת האוכל שלו לרצפה. בתגובה הנאשמת צעקה עליו ואחזה ביד אחת בשערו ומשכה את ראשו לאחר ובידה השנייה הכתה אותו מספר פעמים על פיו.

"ללא מגע רך או חם"

במקרה זה, עתרה הפרקליטות, להפעיל את העונש המותנה בחפיפה חלקית ובכך הביעה עמדה מקלה בעמדתה העונשית – עמדתה העונשית של המאשימה מהווה שיקול מרכזי בגזירת הדין ובית המשפט לא יחמיר עם הנאשמת בהפעלת התנאי מעבר לעתירת המאשימה.

השופטת חולתא ציינה בגזר הדין על הסרטונים שהוצגו לה: "מראה העיניים מצפייה בסרטונים מותיר תחושת אי נעימות רבה לאור התנהלותה של הנאשמת. הנצפה בסרטונים תומך בעדות המתלוננת גם בתיאור הכללי בנוגע להתנהלות הנאשמת בגן: התנהגות הנאשמת קרה, תנועותיה חדות ותקיפות, הילדים מועברים ממקום למקום במשיכה ובתנועות חדות, לא נראה קשר עין עם הילדים, לא מגע רך או חם".

רחמים במתן העונש

השופטת הוסיפה כי השיקול לגזר הדין המקל הוא נוכח גילה של הנאשמת ומצבה הרפואי, הטלת עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח יגרום לנאשמת סבל ונזק בריאותי לא מבוטל, העולה על התועלת הצפויה ממנו בשלב הזה.

השופטת חולתא ציינה כי "אכן, בעניין זה התועלת הצפויה מהטלת עונש מאסר מאחורי סורג ובריח היא בעיקר תועלת ציבורית, בהרתעת הרבים והבעת הסלידה הבלתי מתפשרת מחזרת הנאשמת על מעשה דומה שבו הורשעה בעבר. בבחינת התועלת הציבורית הכללית, אל מול עניינה הפרטי של הנאשמת, אשר כפי שנמסר לא תשוב עוד לעסוק בעיסוק דומה, בית המשפט מחליט, בסופו של יום, לנקוט במידת הרחמים".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת חולתא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות