שוטר הורשע: תקף מינית בת 14 בניידת

ביהמ"ש בכפ"ס הרשיע את איתן ינאי, שוטר סיור לשעבר, בביצוע מעשה מגונה בנערה תוך ניצול תפקידו, זאת אף שנקבע כי תלונת המתלוננת לא נחקרה כראוי
דנה לווינסקי |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

שופט בית משפט השלום בכפר סבא, אביב שרון, הרשיע את איתן ינאי, שוטר סיור לשעבר בתחנת ראש העין, בביצוע עבירה של מעשה מגונה תוך ניצול יחסי השגחה, בעקבות כתב אישום שהוגש ונוהל על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.

אולי יעניין אותך גם:

תקף מינית בת 14 תוך כדי ניצול מרות

על פי הכרעת הדין, בזמן שהייתה המתלוננת נערה כבת 14, התקשר הנאשם לאמה, איתה הייתה לו היכרות מוקדמת, והציע לאסוף את הנערה כדי שתתלווה אליו לסיור בניידת, בעת שהוא במשמרת. האם השיבה בחיוב, והנאשם אסף את הנערה מביתה. במהלך הלילה נקרא הנאשם במסגרת תפקידו למספר מוקדי רעש, כשהנערה מתלווה אליו. במהלך המשמרת נסע הנאשם לקיבוץ עינת, עצר את הניידת בשטח הקיבוץ, באזור פתוח וחשוך. הוא פנה לנערה והציע לה לנהוג בניידת והיא השיבה בחיוב. הנאשם לא פינה את מושב הנהג אלא הזיזו לאחור, התיישב בסמוך למשענת והזמין את הנערה לשבת בין רגליו ולנהוג.

הנערה, שעל פי הנטען בכתב האישום חשה מבולבלת מהסיטואציה, נהגה כך כדקה, ואז פנתה לנאשם ואמרה לו שהיא אינה מעוניינת להמשיך לנהוג וחזרה לשבת במושב שליד הנהג. זמן קצר לאחר מכן הסתובב הנאשם אל הנערה, אחז בידה והביט בה.

הנערה שאלה את הנאשם מספר שאלות על ילדיו, אך הוא התחמק, וכעבור מספר שניות החל ללטפה בפניה, נישק אותה על שפתיה, תוך שהוא ממשיך ללטף אותה ולגעת בשיערה, בצווארה, בבית החזה שלה ובירכיה. לאחר זמן קצר חדל ממעשיו והסיע אותה חזרה לביתה. כשבע שנים לאחר האירוע הוא נחשף בעקבות תלונה שהגישה אימה של הצעירה למחלקה לחקירות שוטרים, וזאת לאחר שהצעירה אזרה אומץ לספר לאימה על שארע לה. במענה לכתב האישום כפר הנאשם במיוחס לו, ובבית המשפט נוהלו הוכחות.

דבר ההגנה

ההגנה טענה בין השאר שקיימת סתירה מהותית בין גרסת המתלוננת, לפיה מדובר באירוע יחיד, לבין העובדה שמדווח, מפי האם, שמדובר במספר הזדמנויות. עוד נטען כי קיים מחדל חקירתי באשר לבירור סוגיה זו. בשופט שרון, קיבל כי אכן מדובר במחדל חקירה בנקודה מהותית באשר לתלונת המתלוננת, מאחר וגם המתלוננת וגם אמה העידו במח"ש ובבית המשפט אודות אירוע יחיד, באופן קוהרנטי ומהימן, כשאין זכר נוסף בחומר הראיות למקרים נוספים, אולם אין באמור כדי להפחית ממשקל גרסתה של המתלוננת, כמו גם ממשקל גרסתה של האם.

בהמשך, כאמור, לאחר שמיעת הראיות, הרשיע השופט שרון את הנאשם, וקבע בין היתר כי: "כשהיא תחת השגחתו ביצע בה את המעשים המיניים עליהם העידה, תוך שהוא עוצם את עיניו ומתעלם במפגיע ובאנוכיות משאלת הסכמתה למעשים… אין ספק בעיני שהמתלוננת היתה נתונה תחת השגחתו המלאה של הנאשם והוא ניצל זאת לצורך ביצוע המעשים המיניים בה".

עוד הוסיף השופט: "הציפייה שנערה כבת 14 הנמצאת לבדה עם שוטר בניידת סיור, בכביש כורכר נטוש, בשעת לילה מאוחרת, ללא טלפון נייד, תמלט מהמקום או תתנגד לשוטר הינה ציפייה בלתי סבירה בעליל, לא הגיונית ושאינה מתיישבת עם השכל הישר וניסיון החיים".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אביב שרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות