מה יעשו עם הכספים שנצברו בקרן החילוט?

משרד המשפטים קורא לנפגעי עבירות של סחר בבני אדם, לעמותות ולגופים ציבורים להגיש בקשות לוועדת הקרן שצפויה להחליט מה לעשות בכסף שנאסף ממורשעים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

משרד המשפטים קורא לנפגעי עבירות סחר בבני אדם והחזקה בתנאי עבדות, עמותות, גופים ציבוריים ומשרדי ממשלה להגיש בקשות לוועדת הקרן לחילוט לקבלת כספים לצורך שיקום של קורבנות, טיפול בהם או הגנה עליהם ולמטרות הקשורות במאבק בסחר בבני אדם.

ועדת הקרן הייעודית לטיפול ברכוש שחולט ובקנסות שהוטלו בתיקי סחר בבני אדם והחזקה בתנאי עבדות ('קרן החילוט') במשרד המשפטים תתכנס בשלהי חודש יוני בכדי לדון בבקשות שהוגשו אליה לקבלת כספים לשיקום, טיפול והגנה על קורבנות סחר בבני אדם וכן עבור תשלום פיצויים שנקבעו בפסקי דין לנפגעי העבירות, מניעה של ביצוע העבירות ולטובת אכיפת חוק איסור סחר בבני אדם על ידי רשויות האכיפה.

קרן החילוט היא קרן בה מופקדים נכסים ששימשו לעבירות הקשורות בסחר בבני אדם או כספי קנסות שהוטלו על מבצעיהן, במסגרת ההליך הפלילי שהתנהל נגדם. מי שרשאים להגיש בקשות לקרן הם נפגעי עבירות סחר בבני אדם למטרות זנות או החזקה בתנאי עבדות עצמם, וכן עמותות, גופים ציבוריים ואף משרדי ממשלה הפועלים בתחום זה.

הכספים המצויים בקרן הם למעשה כספים שחולטו על ידי בתי המשפט בתיקי סחר בבני אדם והחזקה בתנאי עבדות וכן קנסות שהוטלו על מבצעי עבירות אלו. זו הפעם הרביעית שוועדת הקרן מתכנסת מאז הקמתה בשנת 2016, ועד כה חולקו מכספי הקרן למעלה מ-1.7 מיליון שקלים לטובת סיוע לקורבנות סחר בבני אדם ולגופים השונים הפועלים בתחום.

לקורבנות סחר בבני אדם והחזקה בתנאי עבדות יש אפשרות להגיש בקשות לקבלת הקצאה ממנה באופן אישי ולקבל את הכסף ישירות לחשבונם לצורך שיקום, טיפול או הגנה, או לצורך קבלת הקצאה בעקבות סכום שנפסק עבורם על ידי בית המשפט בהקשר לעבירות אלו, אך אין להם אפשרות סבירה לגבות אותו. האפשרות להגשת בקשות לקבלת הקצאה תיסגר ב-15 במאי השנה, אולם במידת הצורך ישנה אפשרות ליו"ר הוועדה לאשר הגשת בקשה במועד מאוחר יותר, אם יימצאו נסיבות מיוחדות המצדיקות זאת. יובהר, כי הגשת בקשה אינה מבטיחה קבלת הסכום המבוקש מהקרן – כולו או חלקו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות