מה העונש על השלכת כוס לעבר בת הזוג?

ביהמ"ש השלום ברחובות גזר חודש עבודות שירות בלבד, על תושב המרכז, 31, שהורשע במסגרת הסדר טיעון כי תקף את חברתו ופצע אותה לאחר שהשליך לעברה כוס
גילי סיוון-כהן |
ביהמ"ש: המסעדות בחוף ראשון לציון יאלצו להתפנות
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום ברחובות, אפרת פינק, גזרה חודש עבודות שירות, על תושב המרכז, בן 31, שהורשע לפי הודאתו בעובדות כתב אישום מתוקן, בעבירה של תקיפת בת זוג הגורמת חבלה של ממש.

עוד בנושא:

על פי כתב האישום המתוקן, לפני כשנה, התגלע ויכוח בין הנאשם והמתלוננת, בת זוגו, בעקבות שיחת טלפון מבן זוגה לשעבר. בהמשך, עת שהו הנאשם והמתלוננת בחדר האמבטיה והמשיכו להתווכח, השליך הנאשם לעבר המתלוננת כוס פלסטיק קשיחה, אשר פגעה בראשה. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמה למתלוננת חבלה בראשה.

בנסיבות אלה, כך נטען, התקשר הנאשם לחברתה של המתלוננת, אשר הגיעה לביתם ופינתה את המתלוננת לקבלת טיפול רפואי בבית חולים קפלן. לחובתו של הנאשם שבע הרשעות בעבירות רכוש, סמים ואלימות, חלקן מבית משפט לנוער והוא אף נשא עונשי מאסר בפועל. עם זאת, הרשעתו האחרונה היא משנת 2011.

באת כוח התביעה טענה, שכתוצאה מביצוע העבירה בה הורשע הנאשם נפגעו הערכים החברתיים של הגנה על שלמות גופה של המתלוננת וזכותה לביטחון ולשלווה בביתה. עוד טענה, כי יש לקחת בחשבון את נסיבות ביצוע העבירה, אשר כללו זריקת כוס לעברה של המתלוננת בעקבות ויכוח, פגיעה בראשה וגרימת חבלה בדמות חתך של 4 ס"מ בראשה. מכאן טענה, כי מתחם העונש ההולם את העבירה מושא כתב האישום, נע בין מאסר לתקופה של 6 חודשים ובין מאסר לתקופה של 18 חודשים.

השופטת פינק קבעה, כי הפגיעה בערכים החברתיים היא ברף בינוני, כאשר מתוך הנסיבות עולה, כי לא היה תכנון מוקדם וכי הנזק הוא אגבי והנאשם גם דאג לפינוי המתלוננת לבית החולים.

"לזכותו של הנאשם עומדת הודאתו במיוחס לו, נטילת אחריות על מעשיו, הבעת חרטה ובושה וחיסכון בשמיעת עדויות. המתלוננת וחמתו של הנאשם העידו לטובתו, תיארו כי הנאשם משקיע במשפחתו והדגישו את חריגות האירוע. כן ציינו, כי הרחקת הנאשם פוגעת בכל בני המשפחה וכן הנאשם עובד בעבודה מסודרת למחייתו", כתב השופטת בגזר הדין.

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אפרת פינק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות