פטור מאגרת ביהמ"ש בתביעות הפליה

בעקבות דוח הצוות למיגור הגזענות, שאומץ ע"י הממשלה, נקבע כי תביעות על רקע הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים יהיו פטורים מאגרה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

תביעות שיוגשו בבתי המשפט מכוח חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים יהיו פטורות מתשלום אגרות בית משפט, זאת על מנת לעודד הגשת תביעות באמצעות הסרת החסם הכלכלי לערכאות שניצב בפני אוכלוסיות מופלות ויצירת פסיקה מרתיעה מפני פרקטיקות של הפליה במתן שירותים ומוצרים.

בדוח הצוות למיגור הגזענות שפורסם ביולי 2016 ואף אומץ בהחלטת ממשלה, הומלץ, בין היתר, שהמדינה תישא בעלות הגשת תביעות המוגשות בגין חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים (התשס"א-2000), על מנת לעודד הגשת תביעות ויצירת פסיקה בתחום זה.

לצורך מימוש ההמלצה הוחלט על שני שינויים: תיקון חוק הסיוע המשפטי כך שיינתן ייצוג משפטי לכל תובע בגין פגיעה בשוויון או הפליה ללא מבחן כלכלי, וביטול אגרת בית המשפט בתביעות שתוגשנה לפי חוק איסור הפליה במוצרים ושירותים. התיקון בחוק הסיוע המשפטי אושר בכנסת בנובמבר 2018 ופועל כהוראת שעה לשלוש שנים.

כעת, בעקבות דיון שהתקיים בעניין פרשנות חדשה להוראת השעה ולתקנות בתי המשפט (אגרות), ובהמשך לעבודת מטה משותפת של היחידה הממשלתית לתאום המאבק בגזענות, לשכת מ"מ שר המשפטים, הסיוע המשפטי, ייעוץ וחקיקה והלשכה המשפטית במשרד המשפטים יחד עם הנהלת בתי המשפט ואגף התקציבים והלשכה המשפטית במשרד האוצר, ניתנה הנחיה למזכירויות בתי המשפט לפטור מאגרה כל תביעה שתוגש בעילה של הפליה בהתאם לחוק איסור הפליה במוצרים ושירותים.

עדכון בעניין זה נשלח לעמותות, ארגוני חברה אזרחית, לשכת עורכי הדין, קליניקות וגופים ציבוריים אחרים המסייעים לציבור בתחום המאבק בהפליה. יש לציין כי במקביל להגשת תביעה באופן פרטי, ניתן לפנות לסיוע המשפטי במשרד המשפטים לייצוג בתיקים לפי חוק איסור הפליה, ללא מבחן זכאות כלכלית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות