החברה, האקסית ושרה נתניהו

אישה דורשת פיצוי של 200 אלף שקל מאשתו לשעבר של החבר שלה בגלל פרסומים, קללות והכפשות ברחבי הרשתות החברתיות. אז איך קשורה לכל זה אשת ראש הממשלה?
נעמה כהן |
לא תשלם. שרה נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לבית משפט השלום בבת ים, הוגשה תביעת לשון הרע, בסך 200 אלף שקלים, על ידי אישה שטוענת שהאקסית של בן זוגה הוציאה את דיבתה רעה. לדבריה, בת הזוג לשעבר החלה להכפיש אותה באמצעות קללות, פגיעה בפרטיות והוצאת דיבתה. "נוכח הפרסומים מצד הנתבעת החלה התובעת לקבל תגובות משפילות מגורמים נוספים. הנתבעת חווה משבר נפשי אשר מחבל ברווחתה הרגשית ובסדר יומה", נכתב בתביעה

על פי התביעה, התובעת החלה לפני כשנה לצאת עם הגרוש של הנתבעת ועם תחילתו של הקשר הזוגי לטענתה היא החלה לסבול "סבל בלתי נתפס" מצד הנתבעת. לטענתה, היא ניסתה לגלות קור רוח בתקווה שהמעשים יחדלו "אולם הנתבעת המשיכה ביתר שאת עד כדי השמצות בלתי פוסקות".

התובעת נאלצה להוציא צו הגנה נגד הנתבעת, אולם גם אמצעי זה לא הניא את הנתבעת ממעשיה, כאשר נגרם לטענתה נזק תדמיתי לאין שיעור והיא נאלצת לחיות באורח תדיר עם השמצות שמתנוססות ברשתות החברתיות ובמרחב המקוון תוך ששמה המפורש נקוב בהם ותוך שהנתבעת מייחסת לה ייחוסים ותגיות שכל תכליתן ביוש ולשון הרע. בן הזוג העלה טענות אלו בפני בית המשפט לענייני משפחה שדן בגירושין והשופט אף מצא לנכון להזהיר את הנתבעת שתחדל מהכפשות ברשתות החברתיות.

"הנתבעת", נכתב בתביעה, "שמה לה למטרה להציג את התובעת באורח תדיר כמי שלקחה לה את בעלה". באחד המקרים, נטען, כתבה עליה "כלבה שיוצאת עם גברים נשואים" וכן השמצות נוספות.

"בנוסף", נכתב עוד בתביעה, "הנתבעת יצרה מנגנון נוסף להכפשת התובעת באמצעות פנייה לחברותיה של הנתבעת ולבני משפחתה כשהיא מגייסת אותן למסע הכפשות ולביוש כלפי התובעת. למעלה מן הצורך, יובהר שוב כי הנתבעת ובן זוג התובעת אינם מנהלים קשר זוגי מזה חמש שנים, ואין בדברי הנתבעת שמץ של אמת, ואף אם כן היה, כל תכלית פרסומם של תכנים אלו לא נועדו אלא להזיק לתובעת".

על פי התביעה, בחודש אוגוסט האחרון, פרסמה התובעת בדף הפייסבוק שלה סרטון תמיכה באשת ראש הממשלה. מספר העוקבים של התובעת בדף הפייסבוק שלה עמד אותה שעה על כ-30 אלף עוקבים אשר חלק ניכר מהם שיתפו את הפוסט והגיבו עליו. הנתבעת, כך מתואר, בחרה להגיב בפייסבוק ובדף האינסטגרם של ראש הממשלה: "תת-רמה אימא שהולכת עם גבר נשוי".

עוד מציינת התובעת כי היא קיבלה הצעת עבודה מחברה העוסקת בתחום התקשורת והנתבעת ששמעה על כך פנתה אל מנהלי החברה בדרישה מאיימת לפיה אם תינתן לתובעת במה מטעמם, תדאג הנתבעת להכפיש את החברה. "אם היא (התובעת) תעלה לשידור מחר ,אני אדאג להעלות פוסט על התוכנית שלכם שהיא פשוט מארחת אישה כמו התובעת שהולכת עם גברים נשואים וכו".

כעת מבקשת דורשת התובעת פיצוי בסך 200 אלף שקלים ומסבירה: "נוכח הפרסומים מצד הנתבעת החלה התובעת לקבל תגובות משפילות מגורמים נוספים. הנתבעת חווה משבר נפשי אשר מחבל ברווחתה הרגשית ובסדר יומה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות