נאבקים בפשיעה במגזר הערבי: 33 נאשמים בסחר בנשק

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד עשרות נאשמים, רובם תושבי טייבה, המייחס להם עבירות נשק רבות, ובין השאר מכירתו, נשיאתו ואף ירי באזור מגורים
אייל חן |
משטרה, צילום ארכיון

לבית משפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד 33 נאשמים, רובם תושבי טייבה, הכולל עבירות נשק רבות בגין ריבוי עבירות ניסיון לביצוע עסקה אחרת בנשק, נשיאת נשק ותחמושת, ירי בנשק חם, החזקת נשק, מחסניות ותחמושת, סחר בנשק, ירי באזור מגורים ועבירות נוספות.

כתב האישום מתייחס לתקופת הזמן שבין קיץ 2019 לנובמבר 2020. במהלך תקופה זו, כך נטען, הנאשמים ביצעו עסקאות אחרות בנשק ובחלקיו או ניסו לעשות כן, החזיקו ונשאו כלי נשק. לצורך קידום העסקאות ובמטרה להשלימן התכתבו ביניהם הנאשמים באמצעות הווטסאפ על מכירת כלי נשק ותחמושת מסוגים שונים, רכישה והעברת כלי הנשק. בחלק מהמקרים, תיעדו הנאשמים את כלי הנשק המוצעים לקנייה מכירה תוך שנקבו במחיר המבוקש, זאת בליווי תמונות רלוונטיות.

בין האישומים, כך נטען, נשלח לאחד הנאשמים תמונת רובה M16 ואף ביקש לברר את מחירו וכתב לו: "בכבוד של אמא שלך תעשה לי מחיר על זאת". הנאשם השיב כי רובה זה, שחלקיו מקוריים, נמכר בידי אחר: "בכבוד שלי היא עפה, היא מלמעלה ולמטה אורגינלי… חתומה 'קולט'… הבנאדם העיף אותה". כתחליף רובה זה, הציע אחמד לרחמני למכור לו כלי נשק אחרים, רובי קלאצ'ניקוב אותם כינה "נבוסקי" ואקדח: "אלה נבוסקי אורגינל, יקרות 75-70 .אם תרצה נבוסקי אני יביא לך… אני יעשה לך ב-70. גם כן עף מסוג "זיו" זה כי חדש אפילו במטווח לא ראו כמוהו. קטן הוא מגיע כולו פתוח" (הטעויות במקור, א"ח).

על פי אישום אחר, החזיקו שני נאשמים באקדח ותעדו עצמם בתמונה יחד עם אדם נוסף, כשהאקדח מונח על השולחן. לאחר שליחת התמונה הזהירו את שולח התמונה שרואים את האקדח "רואים את הדבר", אך זה דחה את אזהרתו ואמר "באלוהים לא מרים אותה, רואים אז רואים, זה צעצוע לילד" והשיב לו כי מדובר באקדח אוויר "אוויר, אוויר". בהמשך עדכן אותו כי חתך את התמונה "חתכתי אותה אחמד, סידרתי אותה" ואחמד אישר כי אופן זה "יותר טוב… שום דבר, שיוכיחו".

אחרי כחודש שלח הנאשם לחברו תמונת חבילות שטרות כסף של 100 ו-200 שקלים ועדכן אותו: "120 מוכנות. חאג יש לי ביד עכשיו 120 מוכנות. אתה רוצה אותן עכשיו או לאסוף עוד ומחר אביא לך?". על פי האישום חאלד הורה לאחמד להביא את הכסף כעת: "תביא אותן, יפים יפים, תביא אותן".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות