שיטת מצליח: פסק הדין בתביעה נגד יאיר נתניהו בוטל

לאחר שביטל את פס"ד שניתן בהיעדר הגנה בתביעה שהגיש נגדו עורך אתר וואלה לשעבר, הצליח בנו של רה"מ גם בתביעה של כשדי נגדו: התביעה תמשיך להתנהל
נעמה כהן |
יאיר נתניהו בביהמ"ש, מרץ 2021. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בכפר סבא, רונן פלג, חייב את יאיר נתניהו לשלם לדנה כשדי, הוצאות בסך 4,500 שקלים ובכפוף לכך, פסק הדין נגדו, שניתן בהיעדר כתב הגנה יבוטל והמשפט נגדו יתחדש. "סבורני שיש להעדיף את זכותו של המבקש לנהל את הגנתו ולקבל את יומו בבית המשפט, כפוף להטלת הוצאות, אשר תבטא את מחדלו באי הגשת כתב הגנה במועד ואת העיכוב שנגרם בעטיו", נכתב בהחלטה.

כזכור, בחודש אוגוסט השנה, כשדי הגישה נגדו תביעה כספית לסך של 500 אלף שקלים בעילות מכוח חוק איסור לשון הרע, חוק הגנת הפרטיות והחוק למניעת הטרדה מינית. התביעה ייחסה לו פרסומים ברשת ה- "טוויטר", הכוללים תמונות תמימות של המשיבה, בהקשר המציג אותה בתור מי שניהלה מערכת יחסים אינטימית עם מר בני גנץ, יריבו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוא גם אביו של המבקש. כשדי שללה בתוקף את הרמיזות בפרסומים של המבקש וטענה לפגיעה קשה בשמה הטוב.

לאחר שנתניהו לא הגיש כתב הגנה, הוחלט לחייב אותו במעמד צד אחד במלוא סכום התביעה. זאת, לאחר שכשדי הציגה לבית המשפט את שני המסמכים שהם תשובה לשאילתא ממאגרי הנתונים של משרד הפנים, שלפיה כתובת המגורים הרשומה של נתניהו היא ברחוב בלפור בירושלים. כשדי גם הציגה אישור מסירה של דבר דואר רשום, שלפיו ב-12 באוקטובר בשנה שעברה, דבר הדואר המיועד אליו בכתובת ברח' סמולנסקין 9 / בלפור 1 בירושלים, נמסר "לידי נציג המקבל דברי דואר במרוכז".

נתניהו הגיש בקשה לבטל את פסק הדין וכאמור השופט פלג קיבל את בקשתו אך דחה את הטענה כי יש לבטל את פסק הדין מתוך חובת הצדק. "המבקש הוא כאמור בנו של ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, ומתגורר כפי הנראה במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

דנה כשדי עם בני גנץ. התמונה שגרמה ליאיר נתניהו להסב את תשומת לב עוקביו אליה

לדברי השופט, נתניהו בחר לרשום במשרד הפנים את כתובתו לפי כתובת המעון הרשמי "וההשלכות של בחירה זו חלות עליו". ב"כ של כשדי המציא את כתב התביעה באמצעות דואר ישראל למענו של המבקש. "דבר הדואר התקבל בידי נציג מעון ראש הממשלה ודי בכך כדי ליצור המצאה כדין", נכתב בפסק הדין, "למעלה מן הנדרש, לא מצאתי שהבקשה כוללת מענה לשאלה מה עלה בגורלו של דבר הדואר המסוים, להבדיל מהאמירה הכללית, שרוב דברי הדואר המיועדים לבני משפחתו של ראש הממשלה אינם מגיעים ליעדם".

למרות זאת השופט פלג לאחר ששקל את מכלול הנסיבות החליט כאמור לבטל את פסק הדין ולהורות לנתניהו לשלם לה הוצאות 4,500 שקלים. "סבורני שיש להעדיף את זכותו של המבקש לנהל את הגנתו ולקבל את יומו בבית המשפט, כפוף להטלת הוצאות, אשר תבטא את מחדלו באי הגשת כתב הגנה במועד ואת העיכוב שנגרם בעטיו", נכתב בהחלטה.

זו הפעם השנייה שנתניהו הבן מחויב בפיצוי בשל היעדר כתב הגנה ולאחר מכן פסק הדין מבוטל. בפעם הקודמת, לפני כשנה, קבע ביהמ”ש כי יפצה את עורך אתר וואלה! לשעבר אבי אלקלעי שתבע אותו דיבה בעקבות פוסט מכפיש שפרסם עליו. בהמשך בוטל פסק הדין ונתניהו הגיש את כתב ההגנה.

בחודש שעבר הוגשה נגד נתניהו הבן תביעת דיבה נוספת, הפעם על ידי ח"כ לשעבר סתיו שפיר. בתביעתה היא טוענת כי נתניהו הבן פרסם נגדה פרסומים מכפישים ושקריים ברשת החברתית טוויטר אשר כללו דברי בלע חמורים מעוררי שנאה, השפלה נשית, רוויי השמצות והכפשות, אשר הופנו אישית כלפיה. שפיר דורשת מנתניהו הבן פיצוי של 236 אלף שקל כשלדבריה הוא "השתלח בה בהתייחסות משפילה" והשתמש באמירות "חמורות אשר מקטינות, לועגות ומבזות נשים".

גיוס המונים למאבק המשפטי נגד נתניהו

השבוע הגיע נתניהו לדיון בבית משפט השלום בת"א בתיק תביעת הדיבה ההדדית בינו לבין מכון מולד. בעדותו טען הבן כי "המדינה מעולם לא שילמה כשאכלתי במסעדה". בשלב מסוים כבר לא התאפק ופלט: "אף פעם לא היה לי רכב ממוגן, יש לי בדיוק אותו רכב שיש לפדופיל אהוד ברק”". כשהשופטת עצרה אותו ואמרה: "מספיק", השיב לה נתניהו בצורה אופיינית ש"מותר לי לענות מה שבא לי".

בעקבות העדות הסוערת של נתניהו בביהמ"ש, פתח מכון מולד בקמפיין לגיוס המונים לטובת המאבק המשפטי נגד יאיר נתניהו. המכון מבקש לגייס 50 אלף שקלים דרך האתר לגיוס המונים בי-אקטיב לטובת המאבק המשפטי נגד יאיר נתניהו. כנהוג בשיטת הכל או כלום בבי-אקטיב המאבק ימומן רק אם יגיע ליעד הגיוס עד ל-20 במאי.

לדברי ליאת שלזינגר מנכלי"ת מכון מולד: "אתמול, ניצל נתניהו את הבמה כדי להמשיך לשקר, לגדף ולהפיץ תיאוריות קונספירציה. כל מי שנכח באולם הבין כמה חשוב להעמיד את בריון הרשת, שהוא במקרה גם בנו של ראש הממשלה, במקומו. יחד עם זאת, ההליך המשפטי הארוך במיוחד מול יאיר נתניהו עולה למכון כסף רב ומשאבים רבים – לא פעם על חשבון פרויקטים אחרים שהיינו מעוניינים לקדם לטובת החברה הישראלית. כדי להמשיך בו וכדי לוודא שנתניהו ישלם על הבריונות שמרעילה את המרחב הציבורי הישראלי, אנחנו זקוקים לכם יחד איתנו במאבק". שלזינגר קוראת לכל מי "שנמאס לו מהשקרים והזוהמה שיאיר נתניהו שופך על החברה הישראלית" לתמוך במאבק.

לדברי עו"ד אופיר סמו, מנכ"ל בי-אקטיב הקמנו את האתר על מנת לגייס כספים להליכים משפטיים בעלי אופי ציבורי-חברתי מסוג זה מתוך ההבנה כי כדי להצליח בזירה המשפטית נדרשים משאבים כלכליים לא מבוטלים. מניסיוננו בגיוסים קודמים דומים אנו צופים כי לא רק שהמכון יגיע ליעד שנקבע לפני הזמן הקצוב, אלא גם יעבור אותו".

להצטרפות למאבק באתר בי-אקטיב לחצו כאן.

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רונן פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות