סייעת בגן ילדים תובעת: "האשימו אותי בהתעללות"

בתביעת לשון הרע שהגישה, נטען כי אחת האימהות בגן הכפישה אותה בפני כל הילדים כי היא מתעללת בהם ובהמשך פרסמה שקרים בקבוצת הוואטסאפ של ההורים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

לבית משפט השלום בקרית גת, הוגשה תביעת לשון הרע בסך של 120 אלף שקלים, על ידי סייעת בגן ילדים עירוני נגד אם שבנה התחנך בגן הילדים בו עבדה, שהאשימה אותה לעיני כל בהתעללות בילדים.

עוד בנושא לשון הרע:

על פי התביעה, התובעת במסגרת תפקידה, קיבלה את פניהם של ההורים והילדים, שהגיעו לגן בשעות הבוקר והושיבה את הילדים סביב השולחנות למשחקי בוקר וישבה לצידם. כעבור זמן לא רב, נכנסה לגן הנתבעת אשר הייתה מלווה בבנה הקטן, עת ראתה האחרונה את התובעת, לקחה את בנה ויצאה עמו מחוץ לגבולות הגן.

בשטח הכניסה לגן, התקבצו הורים נוספים מלווים בילדיהם, הנתבעת החלה להשמיץ התובעת וטענה בפני ההורים שעמדו בחוץ, כי התובעת הואשמה בהתעללות בילדים באחד הגנים בעיר. תוך זמן קצר, דברים בזויים אלו התגלגלו והופצו דרך אפליקציית וואטסאפ בקבוצה אשר נמצאים בה מספר רב של הורים. כמו כן, טרחה הנתבעת וצרפה להודעותיה תמונה של התובעת והכל בכדי להכפיש את שמה ולגרום לאיבוד מקום עבודתה.

התובעת, אשר לא הייתה מודעת לדברים החמורים שהופצו עליה, שהתה בגן עם שאר הילדים, והמשיכה בעבודתה תוך שמעניקה לילדים יחס חם ואוהב כתמיד. לאחר דברים אלו, עזבה הנתבעת את מתחם הגן יחד עם בנה, וכתוצאה מדבריה הבזויים חלק מההורים אשר שהו מחוץ לגן, עזבו גם הם את הגן תוך שלוקחים את ילדיהם עמם.

כעבור מספר שעות, קיבלה התובעת שיחת טלפון מהרכזת אשר אחראית עליה שמסרה לה כי עליה לעזוב את הגן הנוכחי ולעבור לגן אחר אשר נמצא ברחבי העיר. כאשר הגיע לגן האחר, עת כניסתה לגן נתקלה באחת האימהות אשר עובדת בגן זה כשומרת, וסיפרה לה כי הפיצו עליה דברים חמורים המקשרים אותה להתעללות בילדים דרך אפליקציית וואטסאפ, וכן, טענה בפניה שתמונתה הופצה.

באחת ההודעות נכתב כי: "בוקר טוב, משתפת אתכם שהבוקר שובצה באחד הגנים בעיר סייעת שלטענת ההורים מדובר בסייעת שהואשמה בהתעללות במעון. יש לה תיק במשטרה!! פקחו עיניים, תשאלו תמיד את שם הסייעת (אם יש פרצוף חדש) שרגלה לא תדרוך בגננו…". מאחר והתובעת הייתה מחויבת לילדים, המשיכה את היום כרגיל וסיימה את עבודתה בשעה 16:00 כמתוכנן. תוך זמן קצר המשיכו ההודעות לעבור בקבוצות ה- WhatsApp, של הורי הגנים בין השאר נכתב: "זו מטפלת שהייתה באחד הגנים בעיר שנסגר בגלל התעללות בילדים" וגם: "בשעות האחרונות נוצר עניין סביב המטפלת הזו, שלפני מספר שנים הואשמה בהתעללות באחד מהגנים. להבנתי מקבוצת ועד הורים עירוני, אחת האימהות זיהתה אותה בתור סייעת באחד מגני העירייה".

"יודגש", נכתב בתביעה, "כי התובעת במשך שנים העניקה לילדים חום ואהבה, הייתה מסורה אליהם בכל דבר ועניין, דאגה לשלומם, והייתה בעלת נתינה גדולה. ניתן לעמוד על מסירותה מדברים אשר נכתבו על ידי עובדת בעירייה אשר עבדה עם התובעת במשך כ־3 שנים בגן דוד: 'אני פשוט כאובה עד מאוד וצובט לי בלב על כאבה והשיימינג שנעשה לה על לא עוול בכפה. כל מי שמכיר אותה ורבים מכירים אותה בכל השנים שעובדת בגנים; יעידו עליה שיש לה נשמה גדולה, אוהבת ילדים וכל כולה נתינה אחת גדולה… נראה כמה אנשים אבדו את הדרך ואת ההיגיון הצלול וכל מה שנאמר עליה עומד בניגוד גמור למי שהיא'".

לשיטת התובעת, במצב דברים זה, היא נכנסה למצב נפשי קשה מאוד. "בפעם הראשונה בחיה נאלצה להשתמש בשירותים פסיכיאטריים על מנת לנסות להקל על מצבה הרפואי נפשי והתובעת קיבלה התובעת הפניה לרפואה יועצת – ייעוץ רופא מומחה בפסיכיאטריה, וזאת, עקב ירידה במצב הרוח והתפקוד, נדודי שינה ותאבון מוגבר", נכתב בתביעה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות