צעיר נעצר בחשד לאיומים על שוטר; ביהמ"ש: "ביקורת לגיטימית"

המשטרה טענה שהחשוד איים בפייסבוק על שוטר וביקשה להאריך את מעצרו ב-5 ימים אולם השופטת קבעה כי ישוחרר ללא כל תנאי: "אין חשד סביר לביצוע העבירה"
נעמה כהן |
איומים על שוטר בפייסבוק - אילוסטרציה
אילוסטרציה

איומים על שוטר או ביקורת לגיטימית? תלוי את מי שואלים. צעיר, תושב ערערה בן 27, נעצר על ידי תחנת ערוער שבנגב בגין איומים על שוטר בפוסט בפייסבוק והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. השופטת שרה חביב, שיחררה את ללא כל תנאי וקבעה כי "מדובר בביקורת לגיטימית על עבודת המשטרה. גם אם המשטרה תופסת אותה כביקורת שאיננה נכונה יש לאפשר אותה".

על-פי הנטען בבקשת המעצר, החשוד הגיב לפוסט ברשת החברתית פייסבוק. בפוסט הופיעה תמונה של שוטר מכוון נשק ליד ניידת משטרתית כלפי מאן דהו. מדובר בפוסט בערבית שהעלה טענות כלפי פעילות אותו שוטר בפרט והמשטרה בכלל.

בין היתר נכתב בפוסט: "אל תביאו משטרה לכפרים שלכם שלא יהרגו את הילדים שלכם… הכי קל אצלם ללחוץ על ההדק במיוחד שמדובר בערבי… המשטרה לא מגינה על אף אחד…".

החשוד הגיב לפוסט כשבמשטרה טוענים כי בתגובתו היה איום על השוטר. וכך כתב החשוד: "זה מוחמד… לפני כמה ימים אותו דבר הרים אקדח על דודה… חייבים פתרון במהירות". לפוסט נכתבו תגובות נוספות ובין השאר גם התפתחה תכתובת בין החשוד לבין מי שהעלה את הפוסט. בין היתר ניסו השניים לברר אם ניתן להתקשר להוריו של השוטר המדובר, שמשפחתו מתגוררת בצפון.

עוד לפני שהחל הדיון, נתנה השופטת חביב החלטה בה ציינה כי היא אפילו לא נזקקה לתגובת הסנגור. "לא מצאתי חשד סביר לעבירת איומים", כתבה בהחלטתה. "מדובר בביקורת לגיטימית על עבודת המשטרה. גם אם המשטרה תופסת אותה כביקורת שאיננה נכונה יש לאפשר אותה".

השופטת הוסיפה: "ראוי כי משטרת ישראל תחקור איומים גם ברשתות החברתיות, בוודאי כלפי שוטרים ועובדי ציבור, אך יש לנהוג בזהירות בשימוש בכלי המעצר ובכלים הפליליים האחרים. בנסיבות העניין אני דוחה את הבקשה. המשיב ישוחרר לאלתר", כתבה השופטת בהחלטתה".

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת שרה חביב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות