כתב אישום על תקיפה ממניע גזעני

בני 17 ו-19 ממזרח ירושלים נאשמים תקפו בעוברי אורח בעלי חזות חרדית ותיעדו בשידור חי ברשת החברתית טיקטוק מתוך מניע גזעני
דניאל בן חמו |
תקיפה ממניע גזעני - אילוסטרציה
המהומות בשער שכם, בחודש שעבר. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגשו כתבי אישום, נגד צעיר תושב מזרח ירושלים, בן 19, בגין עבירות של ניסיון תקיפה ממניע גזעני, גרימת חבלה חמורה ופגיעה בפרטיות וכתב אישום נוסף הוגש נגד נער בן 17, בגין עבירות של שידול לניסיון תקיפה ממניע גזעני, שידול לגרימת חבלה חמורה, פגיעה בפרטיות ותקיפה ממניע גזעני.

על פי כתבי האישום, לפני כחודשיים בשעות הבוקר ישב הנאשם על המדרגות הצופות לשער שכם בירושלים. באותה העת ישבו במקום סמוך לנאשם ארבעה נערים מתוכם הנער שנאשם. הנאשם בן ה-19 ניסה פעמיים לפגוע בשני יהודים באמצעות כוס קפה והכל מתוך מניע של גזענות.

מיד לאחר מכן, כך מפורט בכתב האישום, הבחין ביהודי נוסף שצועד לעבר שער שכם. הוא התקדם לעברו והכל בזמן שהנאשם הקטין מעודד אותו בקריאות "יאללה יאללה" ובתנועות ידיים. במקביל צילם קטין נוסף את כל המתרחש באמצעות מכשיר הפלאפון שלו, בשידור חי לרשת הטיקטוק והכל בזמן שהנאשם מקפיד להסתכל לעבר המצלמה ולקרוא לעברה קריאות כגון: "צלם את הפנים".

על פי כתב האישום, הנאשם הלך לעברו של אדם בעל חזות חרדית, נעמד מולו והשליך לעבר פניו קפה רותח. כתוצאה ממעשיו נגרמה למתלונן כוויה בצוואר. הוא פונה מהמקום באמבולנס כאשר הוא סובל מכאבים עזים, רועד והמום ונזקק לטיפול רפואי.

בנוסף מואשם הנער בן ה- 17 בתקיפה ממניע גזעני, בגין פגיעה באנשים בעלי חזות יהודית, באחד המקרים נתן הנאשם מכה לראשו של אדם וניסה להעיף את הכיפה שעל ראשו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות