5 שנות מאסר ליניב בן דוד שעמד בראש ארגון פשיעה כלכלי

בן דוד, שהוסגר לישראל מספרד, הודה כי ניהל מערך מתוחכם ושיטתי להפצת חשבוניות מס כוזבות לצורך הלבנת הון. המדינה תחלט 5 מיליון שקלים מנכסיו
דניאל בן חמו |
עבירות צווארון לבן - משרד עו"ד איתמר פלג
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז, בראשות אב"ד אחיקם סטולר, גזר על יניב בן דוד עונש מאסר בפועל של חמש שנים וחודשיים, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעמידה בראש ארגון פשיעה כלכלי ובעבירות הלבנת הון. בנוסף, הוטלו על בן דוד קנס בסך 250 אלף שקלים וחילוט מנכסיו בהיקף של 5 מיליון שקלים.

בן דוד הוסגר לישראל מספרד לפני כשנתיים וחצי, לאחר חקירה סמויה ארוכה. על פי כתב האישום בו הודה, בן דוד עמד בראש ארגון פשיעה שמטרתו הפצת חשבוניות מס כוזבות, והפעיל מערך מתוחכם, שיטתי ומרובה משתתפים להפצה בישראל וקיזוז של חשבוניות מס כוזבות ולביצוע עבירות הלבנת הון. בן דוד התווה את מדיניותו הפלילית של הארגון, הנחה את הפעילים והחברים בו לביצוע עבירות פליליות, הורה על חלוקת הרווחים בין חברי הארגון ועוד.

באותה פרשה הורשע לאחרונה גם הראל בן דוד, אחיו של יניב, במסגרת הסדר טיעון, בניהול ארגון הפשיעה ובעבירות הלבנת הון, ונגזר עליו עונש מאסר בפועל של שלוש שנים ושמונה חודשים, וקנס בסך 250 אלף שקלים. על פי כתב האישום בו הודה הראל בן דוד, שהוסגר גם הוא מספרד, הוא שימש מנהל בארגון והיה שני רק לאחיו יניב בן דוד, פיקח על פעילות הארגון אותה הורה אחיו לבצע, הכווין את פעילות פעילי הארגון ונתן להם הוראות והנחיות.

במסגרת הפרשה הורשעו גם שלוש חברות בשליטת יניב בן דוד, באמצעותן הפיץ ארגון הפשיעה את חשבוניות המס הכוזבות בעבירות הלבנת הון. עניינם של שמונה נאשמים בפרשה עדיין מתנהל.

בהתאם להחלטת ההסגרה של בית המשפט הספרדי שהתקבלה בעניינם של יניב והראל בן דוד, השניים לא הועמדו לדין בעבירות פיסקליות ובכלל זה בעבירות של הפצה וקיזוז חשבוניות מס כוזבות.

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אחיקם סטולר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות