נתפס עם יותר מ-16 קילו גראס שגידל – שוחרר ממעצר

ביהמ"ש השלום בחיפה הורה על שחרור החשוד וערעור המדינה שהוגש למחוזי – נדחה. בכך התקבלה עמדת הסנגור, עו"ד איתמר פלג שטען כי עם סיום החקירה ניתן לשחרורו
אייל חן |
נתפס עם 16 קילו גראס - אילוסטרציה

שופטת ביהמ"ש השלום בחיפה, מריה פיקוס בוגדאנוב, קיבלה את עמדת הסנגור עו"ד איתמר פלג, והורתה על שחרור חשוד שהקים מעבדה לגידול סמים ונתפס עם למעלה מ-16 קילו גראס, על אף בקשת המשטרה להאריך את מעצרו במספר ימים נוספים לצורך הגשת כתב אישום בעודו עצור. זאת, למרות עברו הפלילי של החשוד בעבירות דומות ומאסר בן שנתיים שריצה. "מדובר בגידול סמים אמנם בכמות מסחרית אך לא מדובר בכמות של מאות קילוגרמים ובמקרים דומים, נוהגים בתי המשפט לשחרר את החשודים או את הנאשמים לחלופות מעצר שיש בהן ליטול מהחשוד יכולת לגדל סמים בדירה", ציינה השופטת בהחלטתה.

עוד בנושא:

המשטרה הגישה ערר לבית המשפט המחוזי אך הסנגור הצליח להגן על החלטת השחרור ומרשו שוחרר לביתו.

כתב האישום: נתפס עם 16 קילו גראס

החשוד תושב חיפה, בן 35 ולחובתו עבר פלילי בעבירות של סחר בסמים ומאסר בן שנתיים, נעצר לפני מספר ימים בחשד לגידול סמים והחזקה בסמים שלא לצריכה עצמית. על פי החשד במשטרה, החשוד שכר דירה לצורך גידול קנאביס, ובחיפוש במקום מצאו השוטרים מעבדה לגידול סמים וסמים במשקל של למעלה מ-16 קילו.

במהלך הדיון השלישי בהארכת מעצרו, הגיש נציג המשטרה הצהרת תובע לביהמ"ש, ולפיה כבר בימים הקרובים יוגד נגד החשוד כתב אישום בהתאם לעבירות המיוחסות לו. בעקבות הצהרת התובע ביקשה המשטרה להאריך פעם נוספת את מעצרו.

מנגד, הפציר בא כוחו של החשוד מביהמ"ש, עו"ד איתמר פלג, לשחרר את מרשו כבר עתה ממעצר. לטענתו, החקירה נסתיימה ואין שום הצדקה להותיר את מרשו עצור ובמיוחד לאור העובדה כי ניתן להשיג את תכלית המעצר בדרך שפגיעתה בחירות מרשו פחותה. עוד לדבריו, מנסיבות המעצר אנו למדים כי "לא היה ניסיון לברוח", "לא היה ניסיון לשבש" ו"ההיפך הוא הנכון". באשר לעבר הפלילי טען הסנגור כי הוא מיושן ומשקלו נמוך.

עורך דין איתמר פלג
"אין הצדקה להותיר את החשוד במעצר", עו"ד איתמר פלג

נוסף על כן, טען הסנגור כי הלכה ידועה היא שהמעצר לא יכול להוות מקדמה על חשבון העונש וקיים מערך פיקוח רציני ואחראי. במצב דברים זה ושעה שמעצר עד תום ההליכים לא יהיה בתיק זה – יש לבחון שחרור.

השופטת בוגדאנוב קיבלה את עמדת עו"ד פלג וקבעה כי גם בשלב זה של הצהרת תובע, אין בית המשפט פטור מלבחון אפשרות שחרור לחלופת המעצר אם היא מוצגת בפניו.

"מדובר בגידול סמים אמנם בכמות מסחרית", ציינה השופטת בהחלטתה, "אך לא מדובר בכמות של מאות קילוגרמים ובמקרים דומים, נוהגים בתי המשפט לשחרר את החשודים או את הנאשמים לחלופות מעצר שיש בהן ליטול מהחשוד יכולת לגדל סמים בדירה".

השופטת הוסיפה: "לא התעלמתי מהעובדה כי לחובתו של החשוד עבר פלילי בגין עבירה רלוונטית של סחר בסמים מסוכנים. יחד עם זאת, מדובר בהרשעה משנת 2010 שהייתה עתידה להתיישן בעוד כשנה ועל כן, משקלה לעניין המסוכנות מוגבל".

בערר שהגישה המדינה חזרו הצדדים על טיעוניהם ולבסוף שוחרר החשוד למעצר בית בחיק משפחתו.

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב

____________________________________________________

עו”ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות