חשד שהמאבטח מחבל והיכה בו במוט ברזל

ביהמ"ש בירושלים גזר חודשיים עבודות שירות על תושב העיר, 33, שתקף את המאבטח שעבד בחניון רכב וגרם לו לחבלות בראשו. הוא יפצה אותו ב-5,000 שקלים
חשד שהמאבטח מחבל והיכה בו במוט ברזל
אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, גזר חודשיים עבודות שירות על תושב ירושלים, בן 33, שחשד במאבטח שרק רצה להטיל את מימיו שהוא מחבל והיכה בו באמצעות מוט ברזל. השופט הורה לנאשם לפצות אותו ב-5,000 שקלים.

הנאשם הורשע על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן, שעל פיו המתלונן, שעבד כמאבטח, ניגש לרכבו שחנה בחניון בסיום יום עבודתו. בהגיעו לחניון, ניגש להטיל את מימיו בסמוך לקיר במקום.

האישום: היכה בו במוט ברזל

הנאשם, כך על פי הרשעתו, הבחין בו ושאל אותו על מעשיו במקום, בתגובה אמר המתלונן כי הוא מתכוון להטיל את מימיו. הנאשם הבחין כי המתלונן נושא תיק ונשק וחשד בטעות כי מדובר במחבל. הוא ניגש אל המתלונן כשהוא מחזיק בידו מוט ברזל והכה אותו בראשו פעמיים באמצעות המוט וברח מהמקום. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, המתלונן התעלף ונגרמו לו מספר רב של חתכים בקרקפת, באוזן ימין, במצח ובמרפק והוא נזקק לחבישה ותפירה. בגין מעשיו אלה, הודה והורשע הנאשם בעבירה של פציעה כשעבריין מזוין.

מהצהרת המתלונן עולה כי הוא סבר שלא היה מקום לטעות בו כמחבל. עם זאת הביע המתלונן ערנות לכך שייתכן שמצבו הנפשי של הנאשם היה נסער עקב אירועי הפח"ע שאירעו באותה תקופה. לבית המשפט הוגש דו"ח פעולה מתיק החקירה ממנו עולה, כי הנאשם הוא שהזמין את המשטרה לאחר האירוע שתואר בכתב האישום לנוכח סברתו השגויה, כי המתלונן היה מחבל.

השופט ריכטר ציין בגזר הדין כי "אין המדובר בעבירה מתוכננת, אלא בטעות אנוש על רקע תקופה ביטחונית סוערת ומתוחה". עם זאת, כך לפי גזר הדין, "אין כל הצדקה למעשי הנאשם שהיו מופרזים בכל קנה מידה. הנזק שנגרם למתלונן אינו מבוטל, ופוטנציאל הנזק מפגיעה בראש מחפץ כהה, הוא משמעותי ביותר. הנאשם צריך היה להימנע מן המעשים בהיותו אדם בגיר".

השופט הוסיף: "מדובר בנאשם כבן 33, נשוי ואב לשני ילדים קטנים. אין לו עבר פלילי ושליחתו למאסר ממש מאחורי סורג ובריח עלולה לדרדרו כפי שעמד על כך שירות המבחן. הנאשם נטל אחריות על מעשיו והביע חרטה מלאה ומאז המקרה לא נפתחו לנאשם תיקים חדשים והוא מתפקד באופן נורמטיבי".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות