האב הצהיר כי עובד שעתיים ביום ומעוניין לשלם מזונות מינימליים – מה קבע ביהמ"ש?

בפסק דין שיצא זה עתה מתח השופט ביקורת על האב ושלח אותו לעבוד כדי לפרנס באופן ראוי את ילדיו, לאחר שטען כי הוא מרוויח 1,600 שקל בחודש. בכך התקבלה תביעת גרושתו, המיוצגת ע"י עו"ד סיון אלה-לוי
%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%95%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%a7%d7%99 |
גירושין באלפיון העליון - אילוסטרציה של evanto
אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט לענייני משפחה, ליאור ברינגר, פסק כי אב ישלם עבור מזונות לשני ילדיו הקטינים בסך של 4,000 שקלים לחודש, וזאת על אף השכר הנמוך לכאורה, בגובה 1,600 שקלים, אותו הציג האב בפניו. באופן חריג, מתח השופט ביקורת על התנהלות האב: "הוא עובד 2-3 שעות ביום בלבד. מדוע אינו עובד יותר שעות? זכותו של האב ללמוד כל דבר שיחפוץ בו, זכותו וחובתו לעזור להוריו על פי הצורך, אולם אין בכך סתירה לכך שעליו לעבוד, להרוויח שכר ראוי ולפרנס את ילדיו הקטינים".

בפסק הדין ציין השופט כי על האב לממש את מלוא פוטנציאל השתכרותו לעבוד במשרה מלאה ולהשתכר לפחות פי 3 ממה שהוא משתכר כעת. עוד נקבע כי האב לא העביר לבית המשפט את מלוא המידע בנוגע להשתכרותו והסתיר הכנסות נוספות כך שנראה שמשתכר מעבר למה שהצהיר.

עו”ד סיון אלה-לוי

הצדדים שהופיעו בפני השופט ברינגר, ניהלו אורח חיים חרדי, הכירו בשידוך ונישאו זה לזו ונולדו להם שני ילדים. נגד הבעל נפתח תיק פלילי הוא נשפט ונידון למאסר בפועל ולאחר השחרור מהכלא, הצדדים התגרשו וכיום הילדים במשמורת האם וזמני השהות עם האב מצומצמים ביותר ומתקיימים בפגישה אחת פעם בשבוע למשך כשעתיים בלבד במרכז קשר.

האב מקבל קצבה חודשית ובנוסף הצהיר כי עובד עוד כשעתיים שלוש ביום בלבד ומקבל עוד 1,600 שקלים. עו"ד סיון אלה-לוי, באת כוחה של האם הוכיחה בחקירתה את האב בבית המשפט כי כאשר היו בני הזוג נשואים הבעל נהג לעבוד ולהשתכר בשיעור גבוה מזה שהציג ולכן פוטנציאל ההשתכרות שלו גבוה הרבה יותר ממה שהוא מציג.

בית המשפט קיבל את טענותיה של עו"ד אלה-לוי וקבע כי הוא מעריך את פוטנציאל השתכרותו של האב, כולל הקצבה שמקבל, ב-9,000 שקל. "האב", מתח השופט ביקורת, "משכר 1,600 שקל בחודש. לדבריו, זה השכר שהוא מקבל כי הוא עובד 2-3 שעות ביום בלבד. ומדוע אינו עובד יותר שעות? לטענתו אינו יכול, כי הוא עסוק מאוד ואין לו פנאי. בגלל העבירה הפלילית עליו להשתתף בהליך שיקומי פעם בשבוע למשך שעה, ושאר הזמן? השאר הזמן הוא עוזר להוריו ולומד תורה. זכותו של האב ללמוד כל דבר שיחפוץ בו, זכותו וחובתו לעזור להוריו על פי הצורך, אולם אין בכך סתירה לכך שעל האב לעבוד, להרוויח שכר ראוי ולפרנס את ילדיו הקטינים".

בפסק הדין קבע השופט כי האב ישלם לשני ילדיו מזונות בגובה 4,000 שקל בחודש. "פסיקת מזונות אינה מדע מדויק", כתב בהחלטתו. "בית המשפט פוסק את המזונות כאשר הוא מעריך עפ"י ניסיונו ולאור המידע שסופק לו ע"י הצדדים מה הם צורכי הילדים, מה יכולות ההורים ובהתאם לכך נפסקים המזונות שעל אחד ההורים לשלם לרעהו". עוד נקבע בפסק הדין, "זכותו של האב ללמוד כל דבר שיחפוץ בו, זכותו וחובתו לעזור להוריו על פי הצורך, אולם אין בכך סתירה לכך שעל האב לעבוד, להרוויח שכר ראוי ולפרנס את ילדיו הקטינים… אם זה השכר שהוא מקבל עבור שעתיים וחצי בממוצע, הוא יכול לעבוד 8 שעות ביום ולהשתכר פי 3".

לאתר סיון אלה-לוי – משרד עורכי דין וגישור


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות