הקימו מטמנה לפסולת בנין בשרון ונעצרו

היום לאחר פעילות סמויה וממושכת שהובילו במשמר הגבול והמשרד להגנת הסביבה נגד חשודים שתועדו משליכים כמות אדירה של פסולת בניין שלא כחוק, פשטו לפנות בוקר מפקחי המשטרה הירוקה יחד עם שוטרי מג"ב, שוטרי המדור לאיכות הסביבה במשטרה פקחים מהיחידה למניעת שריפות ברשות הטבע והגנים והסיירת הירוקה על בתי החשודים בטירה.
נעמה כהן |

 

זה הפך למטרד בסדר גודל ענק, באין מפריע הפעילו מספר גורמים מטירה במשולש והקימו על שטח חקלאי ושטח פתוח מתמנה בלתי חוקית לפסולת בניה אשר גרמה לנזקים כבדים לסביבה ולערכי טבע.

במסגרת הפעילות שנמשכה מספר חודשים, נאספו ראיות רבות ננגד תושבי טירה, החשודים במעשה. הם תועדו כשהם מובילים עודפי חפירה ופסולת בכמויות אדירות שהושלכו בתוואי תשתיות לאומיות ובקרבת שטחים חקלאיים באזור בסיס מג"ב אייל ולאורך הקטע המערבי של כביש 6. הבוקר כאמור הפעילות הפכה לגלויה כשהצוותים, מצוידים בצווי חיפוש חתומים על ידי שופט בית המשפט בפתח תקווה פשטו על בתי החשודים ותפסו מסמכים רבים וטלפונים ניידים בהם על פי החשד רישומים על עיסקאות פינוי פסולת המסמכים נתפסו לצורך המשך חקירה. הכוחות עיכבו לחקירת מג"ב והמשטרה כ- 10 מעורבים ו-3 מנהלי חברות.

 width=
במקביל, כוחות נוספים פעלו בשטח ותפסו 18 כלים הנדסיים כבדים שהיו מעורבים על פי חשד המשטרה בביצוע העבירות. הכלים ההנדסיים כללו עשרה משאיות, 1שופל ו-7 נגררים הם הועברו למגרשי אחסנה של המשטרה הירוקה. 13 חשודים עוכבו לחקירת חוקרי מג"ב והמשטרה הירוקה.3 מנהלי חברות באתרים נשלחו למעצר בית של חמישה ימים.

גורם במשמר הגבול אמר:״עבירות מסוג זה יוצרות מפגעים ומטרדים סביבתיים חמורים לרבות יצירת אבק, ושינוי מבנה הקרקע – דבר שיכול לגרום לשיטפונות ולהיווצרות ביצות באזורים שבהם הושלכה הפסולת באופן פיראטי. כמו-כן, הפגיעה בתוואי התשתיות הלאומיות גורמת נזקים כלכליים אדירים בשל ההוצאות הכספיות הגדולות הכרוכות בפינוי מערומי הפסולת״.

 

בהודעה שפירסמו המשטרה והמשרד להגנת הסביבה נאמר בין היתר:״ המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל רואים בחומרה כל עבריינות סביבתית וביחד עם כלל הגורמים ימשיכו לפעול בנחישות לצורך צמצום התופעה ושיפור חיי האוכלוסייה במדינת ישראל.״ עתה מתכוונים במשרד לאיכות הסביבה להכין תוכנית לפנות את מתמנות הלא חוקיות מהשטח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות