לאחר 17 שנים מונה חוקר תאונות אויר ראשי חדש בצה"ל

 
 
גד רגב מונה לתפקיד חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה, לאחר שזכה במכרז לתפקיד על ידי ועדה מקצועית של נציבות שירות המדינה.
מדובר במינוי מתוך משרד התחבורה במשך עשר שנות עבודתו במשרד התחבורה, שימש רגב בתפקיד ראש אגף מטה ברשות התעופה האזרחית (רת"א).
קודם לכן שירת במשך 25 שנה, כאיש צוות אוויר -מהנדס טיס בחיל האוויר ואחר כך בחברות תעופה האזרחית.עוד שימש בשורה ארוכה של תפקידים בתחומי התכנון והארגון, וכן כמפקד יחידה מבצעית בחיל האוויר ובתפקידים ניהוליים בגופים שונים בתעופה האזרחית.
רגב, בעל תואר ראשון ושני בכלכלה ומנהל עסקים, מחזיק ברישיון עריכת דין.
החוקר הראשי במשרד התחבורה הוא הזרוע המקצועית הבלעדית בישראל לחקירות אירועים במרחב האווירי. הוא עוסק בניהול תיקי חקירה של תאונות מטוסים וכל סוגי כלי הטייס בארץ ובעולם כאשר הסמכות לחקור תאונה מחוץ לגבולות ישראל מותנת לו בכך שהמטוס או כלי הטייס רשום בישראל או לחילופין מי מהנוסעים או אנשי הצוות הוא בעל אזרחות ישראלית.
עוד בסמכות החוקר הראשי לחקור עבירות בטיחות חמורות שהוגדרו ״כמעט תאונות״ ואשר היו עשויות לגרום לפגיעה בחיי אדם או ברכוש. בסמכות החוקר הראשי להגיש כתבי אישום ואף לפעול ולנהל הליכי ענישה מנהליים כנגד חברות תעופה, טייסים ואנשי צוות אוויר.
החוקר הראשי היוצא יצחק רז שימש כאמור בתפקיד 17 שנים והוא נחשב לאחד המומחים המרכזיים בעולם התעופה ובחקר תאונות אוויריות. רז השתתף בחקירת עשרות תאונות אוויריות ואירועי בטיחות אוויריים חמורים. ואף הדוחות שאותם חיבר במהלך השנים הביאו לשורה של שינויים להגברת הבטיחות במרחב האווירי של ישראל וכן לסידורי בטיחות מוקפדים יותר בנמל התעופה בן גוריון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות