שוטרת תובעת: "הפיצו נגדי סרטון פוגעני"

השוטרים ממשיכים לתבוע: השוטרת בת אל מקונן תובעת 150 אלף שקלים מתושבת ת"א, בטענה כי זו הפיצה סרטון שלה בו היא דורשת ממנה לעטות מסיכה ולהזדהות
גילי סיוון-כהן |
קורונה קנסות ירושלים שוטרות
המשטרה אוכפת את מגבלות קורונה (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה), צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90

השוטרים ממשיכים לתבוע אזרחים על הפצת סרטונים ברשת החברתית, שלטענתם מכפישים אותם. אחת כזאת היא השוטרת בת אל מקונן, מגדרה, אשר תבעה 150 אלף שקלים, מתושבת תל אביב, לאחר שזאת הפיצה סרטון שלה בו היא מבקשת ממנה לעטות מסיכה ולהזדהות. גם הפעם העדיפה השוטרת לקחת עו"ד מהדרום ולא את עו"ד יוני ג'ורנו.

על פי התביעה, בחודש יולי האחרון, במהלך משמרת ובמסגרת פעילות אכיפה בעיר תל אביב, נצפתה הנתבעת ע״י השוטרת מקונן, כאשר היא פוסעת ללא מסיכה על פניה כנדרש וכמתחייב עפ״י תקנות לשעת חירום נגיף הקורונה. לטענתה היא פנתה בנימוס רב לנתבעת וביקשה ממנה לעטות מסיכה על פניה, אך האחרונה בזלזול מופגן ובהתרסה בחרה לסרב לבקשתה זו.

במסגרת האירוע ולאור יחסה המזלזל של הנתבעת, דרשה התובעת מהנתבעת להזדהות בפניה וגם לאחר בקשות חוזרות ונשנות עמדה הנתבעת על סירובה לעשות כן. בשלב מסוים החלה הנתבעת לצלם את האירוע באמצעות מכשיר טלפון נייד אשר היה מצוי ברשותה ומנקודת זמן זו, עשתה כל שניתן על מנת להעצים את החיכוך עם השוטרת מקונן ולייצר עניין סביב אירוע זה. בשל סירובה העיקש של הנתבעת לבקשותיה החוזרות והנשנות של התובעת לעטות מסיכה על פניה ולהזדהות בפניה, נאלצה האחרונה להודיע לה כי היא נאלצת לעוצרה ע״מ להביאה לתחנת המשטרה לצורך המשך הליך הזיהוי כנדרש.

טרם מעצרה, מיהרה הנתבעת למסור את מכשיר הנייד שברשותה לעובר אורח על מנת שימשיך לצלם את האירוע ולאחר שעשתה כן נשכבה על הקרקע, חיבקה את עצמה והתנגדה בתוקף למעצרה. רק לאחר הגעתם של שוטרים נוספים לזירת האירוע, הואילה הנתבעת בטובה להזדהות ורק לאחר שנרשם לחובתה דוח בגין אי עטית מסיכה, שוחררה לדרכה.

בתביעה מציינת מקונן, כי כבר באותו היום ובחלוף שעות ספורות לאחר האירוע, מיהרה הנתבעת לפרסם סרטון ברשת הפייסבוק בקבוצה הנקראת ״secret tel aviv״. הסרטון פורסם כאמור באופן חלקי ולא במלואו, מתוך מטרה ברורה להציג את התובעת באור שלילי, לבזותה ואף ליצור הסתה כנגדה.

"פרסומו של הסרטון באופן חלקי ובהקשרים כה מבזים", כך נטען, "יצר אפקט שלילי וגרר אחריו שלל תגובות מבזות כלפי התובעת אשר שמו אותה ללעג ולקלס בעיני ציבור הצופים בקבוצה. הביטויים הקשים אשר הוטחו בתובעת מצד צופים רבים אשר נחשפו לסרטון, עולים כדי פגיעה ממשית, בלתי מידתית בזכויות יסוד חוקתיות ובפרט בכבוד האדם ובזכותו לשם טוב".

על מנת להמחיש את אותו אפקט שלילי אשר נוצר לאחר העלאת סרטון מגמתי ובזוי ע״י הנתבעת, מפרטת השוטרת בתביעתה מספר תגובות אשר עלו בעקבות פרסומו: "שרמוטה של משטרת ישראל מבקשת להזדהות (נאצים)", תגובה נוספת: "מקווה שהמנוולים חסרי ההשכלה והמוח יענשו בחומרה" וכן :"שוב שוטרת א־ת־י־ו־פ־י־ת, חבל שלא נתנה דוח לחייל אתיופי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות