עונשו של דורס הילד איתי מרגי נותר על כנו

שופטי העליון קיבלו את עמדת המדינה וקבעו כי אמיר אבו לבן, שהורשע בהמתה בקלות דעת של הילד, ירצה 9 שנות מאסר כפי שקבע המחוזי: "עקרון קדושת החיים מחייב ענישה מחמירה"
מעיין לביא |
איתי מרגי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

הרכב שופטי בית המשפט העליון, קיבל את עמדת המדינה והותיר על כנו עונש של 9 שנות מאסר בפועל שהושת על הנאשם אמיר אבו לבן, אשר הורשע על סמך הודאתו בהמתה בקלות דעת של איתי מרגי ז"ל. בפסק הדין, ציינו כי: "בתאונה לה גרם המערער, קיפח את חייו ילד רך בשנים, שלא חטא בדבר. עקרון קדושת החיים מחייב במקרה כזה ענישה מחמירה".

הנאשם אמיר אבו לבן הודה כי בצהרי יום כיפור, ב-9 באוקטובר 2019, לאחר מספר עסקאות סמים שביצע והיה בדרכו לעסקה חמישית, נהג ברחוב דרך נמיר בתל אביב במהירות מופרזת, ופגע באיתי מרגי ז"ל, בן ה-8, שרכב על אופניו בכביש. מיד לאחר התאונה ובשעה שהמנוח מוטל מדמם על הכביש, יצא הנאשם מהרכב ומיהר להסתיר, בשיחים אשר בצד הכביש, את הסמים שהחזיק.

בית המשפט המחוזי בת"א- יפו הרשיע את הנאשם בעבירה של המתה בקלות דעת, וגזר עליו עונש של 9 שנות מאסר בפועל, מאסרים מותנים, פסילה ל-10 שנים מלהחזיק או לקבל רישיון נהיגה וזאת החל מיום שחרורו ממאסר, קנס בסך 10,000 ש"ח ופיצוי בסך 250 אלף ששקלים למשפחת המנוח. לעניין הפיצוי קבע בית המשפט המחוזי, כי הנאשם ישלמו לאחר שחרורו מהמאסר בתום ריצוי העונש.

איתי מרגי דריסה
אמיר אבו לבן בדיון בביהמ"ש.

הנאשם הגיש ערעור על חומרת העונש וגובה הפיצוי. המדינה ערערה על מועד תשלום הפיצוי וביקשה להקדימו, כך שיתחיל לשלם תוך 60 ימים. השופטים דחו את ערעורו של הנאשם לעניין עונש המאסר וקיבלו את ערעורו לעניין סכום הפיצוי, כך שהפחית את הגובה הפיצוי ל- 120 אלף שקלים וקיבל את ערעור המדינה והקדים את מועד תשלום הפיצוי החל מחודש יולי הקרוב.

"מידת האשם", נכתב בפסק הדין, "אשר דבקה במעשיו של המערער הינה גבוהה ביותר. המערער הודה והורשע בעבירת המתה בקלות דעת. במקרה זה, מדובר בקלות דעת ברף גבוה ביותר, חריגה וייחודית בחומרתה, וזאת בשל העובדה כי המערער נסע במהירות המצויה הרבה מעל למהירות המותרת, בטבורה של עיר, בשיאו של יום הכיפורים, בהיותו מודע למוסכמה החברתית באשר לשימוש בדרכים ביום זה. לזאת יש לצרף את העובדה כי המערער ביצע את הנסיעה כשברשותו סמים מסוכנים, לאחר שביצע מספר עסקאות סמים וכשהוא בדרכו לבצע עסקה נוספת".

השופטים הוסיפו: "נסיעה כגון זו שביצע המערער, שאין לתארה אלא כפרועה ואשר מטרתה לבצע עבירה פלילית נוספת עם ההגעה ליעד, בתנאי הדרך להם היה מודע המערער, ביום הכיפורים, הינה בגדר קלות דעת ברף גבוה ביותר. רף זה של קלות דעת, איננו מאפשר גזירה שווה מפסיקה מקלה יותר בעניינים אחרים לענייננו. לכך יש להוסיף, כי כזכור, 9 שנות המאסר שנגזרו על המערער משקפות לא רק את חומרת עבירת ההמתה בה הורשע, כי אם גם את חומרת עבירות הסמים שביצע".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות